پویش “هرخانه یک کتابخانه” در دشتی اجرا شد

به مناسبت هفته کتاب روز پنجشنبه پویش “هرخانه یک کتابخانه” توسط باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان دشتی اجرا شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان دشتی در این ارتباط گفت: باشگاه کتاب‌خوانی سردار دلها از جمله باشگاه‌های فعال شهرستان است که با فعالیت‌های متنوع خود فرهنگ کتاب و مطالعه را در بین کودکان و نوجوانان ترویج داده است.

حمید زارعی افزود: پویش “هرخانه یک کتابخانه” یک ایده فرهنگی ارزشمند است که می‌تواند افراد خانواده را در کنار اعضای باشگاه به کتاب‌خوانی ترغیب کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در قالب‌های مختلف باعث افزایش سرانه مطالعه شده و رشد و پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

تسهیل‌گر باشگاه کتاب‌خوانی سردار دلها نیز گفت: پویش “هرخانه یک کتابخانه” با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و کسب علم و دانش ویژه اعضای باشگاه برگزار شده است.

نوش‌آفرین مظفری بیان کرد: در این پویش کودکان و نوجوانان می‌بایست با تهیه کتابخانه‌ای کوچک و مطالعه یک کتاب، مطالب را برای دیگر اعضای باشگاه به طور خلاصه بیان کنند.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده و پس از مطالعه می‌توانند آنها را با هم معاوضه و مطالعه کنند.

مظفری اظهار کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌های این سرزمین هستند که ما وظیفه داریم با اجرای برنامه‌های مختلف به دانش آنها بیافزاییم.

یادآور می‌شود: باشگاه کتاب‌خوانی سردار دلها سال گذشته آغاز به کار کرده و در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی کشور عنوان باشگاه برگزیده را کسب کرد.

منبع: ایرنا

مرتبط:

فضای فیزیکی کتابخانه‌های لرستان ۱۷ هزار متر است