اکران «درخت بخشنده» همزمان با روز دانش‌آموز

همزمان با روز دانش‌آموز، فیلم‌تئاتر «درخت بخشنده» به نویسندگی و کارگردانی سامان محمدی در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت ۱۳ آبان و گرامیداشت روز دانش‌آموز، نمایش «درخت بخشنده» را در قالب طرح «نمایش‌نما» به نمایش می‌گذارد.

نمایش «درخت بخشنده» که در سال ۱۳۸۱ تولید شده درباره پسرکی است که با درختی دوست می‌شود. درخت در تمام مراحل زندگی پسرک به یاری او می‌شتابد و بی هیچ چشمداشتی همه چیزش را در اختیار پسر قرار می‌دهد تا هر روز بتواند او را ببیند و با او حرف بزند. پسر بزرگ می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که حتی تنه درخت هم برای امرار معاش خود قطع می‌کند اما درخت باز هم به دوستی با او ادامه می‌دهد.

این نمایش برداشتی آزاد از داستان درخت بخشنده اثر شل سیلور استاین است و در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir  به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بازیگران و عروسک‌گردان‌های این نمایش علی‌رضا ابراهیمی، نازلی امیرقاسمی، زهرا ولی‌زاده، فرشته سینجلی، مژگان علوی، لیلا معین، مهرگان علوی، سامان علوی و سامان محمدی هستند.

امیر جوکار به عنوان طراح و ساخت عروسک، سامان محمدی به عنوان طراح صحنه، علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو به عنوان طراح و سازنده دکور، حسن دادشکر به عنوان طراح نور و پرویز محلاتی به عنوان طراح پوستر و بروشور با این نمایش همکاری داشته‌اند.

همچنین شاعر و منشی صحنه این اثر پانته‌آ ساری‌اصلانی است و مشاور کارگردانی را یدالله وفاداری، موسیقی را فرزاد تلالو، صدا و ضبط موسیقی را علی‌اکبر گلکارپروین، دستیار کارگردانی را فرخ پورجلالی، اپراتوری نور و صدا را علی‌اصغر خطیبی، مدیریت صحنه را آزاده ادیبی، مدیریت تولید را نامدار گونه فراهانی، مدیریت اجرایی گروه را مرتضی طاهری و روابط عمومی گروه را خدیجه فرمهینی بر عهده داشته‌اند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی یک روز در هفته به مدرسه می‌روند