آثار نویسندگان حوزه کودک و نوجوان هرمزگانی گردآوری می‌شود

هرمزگان با هدف گردآوری آثار ناشران و نویسندگان استانی، آثار نویسندگان حوزه کودک و نوجوان هرمزگانی به کتابخانه مرجع کانون راه می‌یابند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان افزود: در فراخوانی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان هرمزگانی دعوت شده است تا دو نسخه از اثر خود را به کتابخانه مرجع ارسال کنند.

پروین پشتکوهی اضافه کرد: کتابخـانه‌ی مرجع کـانون پرورش فکری، یکی از مهمترین کتابخانه‌های تخصصــی و تنها کتابخانه‌ی تخصصــی مرجع کتـاب‌هـای کودکـان و نوجوانـان کشور است.

وی افزود: تأثیرگـذاری وجریـان‌سازی درحوزه‌ی داخلی وخارجی ادبیات و هنر کودک و نوجوان، مرجعیت در کتـاب‌هـای پژوهشــی و نظری تـألیفی و ترجمه‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان، تجمیع کلیه ی کتـاب های کودک و نوجوان از آغاز تاکنون و انجـام ده‌هـا پروژه‌ی تحقیقـاتی، ازجمله دســتاوردهای سالیـانه این کتابخـانه است.

مدیرکل کانون بیان کرد: بر این اسـاس، برای حفاظت از این دسـتاوردها و ادامه‌ی بهره‌مندی جامعه و مخاطبان از آثار گردآوری شده و به روزرسانی آنها، نیاز است ناشـران اسـتانی و پدیدآورنـدگان و مترجمان، دو نسـخه از آثارخود را در اختیار کتابخانه‌ی مرجع قرار دهنـد.

وی تصریح کرد: ضروری است کتاب‌های ارسالی در دسته کتاب‌های کمک آموزشی نباشد کتاب‌های چاپ اول درحوزه کودک و نوجوان باشد و همچنین کتاب‌ها از وزارت ارشاد مجوز داشته باشد.

پشتکوهی عنوان کرد: موضوعات کتاب‌ها می‌بایستی ادبیات، شـعر معاصـر، نقـدادبی، متون قدیمی کـودک و نوجـوان شــعر کـودک و نوجوان، داســتان تـالیفی کودک و نوجوان، داســتان ترجمه کودک و نوجوان، دین کودک و نوجوان، علوم و فنون کودک و نوجوان باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آغاز داوری پویش «نامه‌نگاری به نویسندگان محبوب کودکان و نوجوانان»