نامه کودکان ایران…

 نامه کودکان ایران به جهان همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مشهد منتشر شد.

همزمان با آغاز هفته ملی کودک و در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که امروز، ۱۷ مهر ماه، در مشهد برگزار شد، نامه کودکان ایران به جهان قرائت شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

ما کودکان ایران به همه کودکان دنیا سلام می‌کنیم. ما همان‌هایی هستیم که به قول بزرگ‌ترها شیرینی زندگیشان هستیم و در حرف‌هایشان آرزو دارند ما همیشه شاد باشیم و هیچ چیز رویا و دنیای ما را خط خطی نکند، اما دنیای ما وقتی خط‌خطی می‌شود که بزرگ‌ترها به ما توجه نکنند و خنده‌های ما کم‌رنگ شود.

ما همه را دوست داریم و می‌خواهیم بین آدم‌ها و کشورها هیچ‌وقت جنگ و دعوا نباشد. ما آشتی را دوست داریم. محبت و شادی را، هدیه دادن و هدیه گرفتن را، لبخند زدن به یکدیگر را، صلح و دوستی را. ما می‌خواهیم همه با چهره خندان، شبیه هم باشند.

چرا ما باید قربانی جنگ آدم بزرگ‌ها شویم. ما از کلمات قهر، دشمنی، گریه، جنگ و دعوا بیزاریم و حتی دلمان نمی‌خواهد از این کلمات دیکته بنویسیم. دنیای ما کودکان، دنیای رنگ، آرامش، پرنده، طبیعت پاک و آسمان آبی است. ما هر وقت کودکان گرسنه را در جهان می‌بینیم از غذاخوردن هم بدمان می‌آید. می‌خواهیم همه بچه‌ها در دنیا شاد باشند و خوش‌حال، لباس داشته باشند و غذا و همه به گردش بروند، کلاس درس داشته باشند و آموزش ببینند و بزرگ‌ترها حرف‌هایمان را بشنوند.

ما دلمان می‌خواهد بزرگ‌ترها را مجبور کنیم نقاشی بکشند با موضوع آشتی و دوستی. ما کودکیم و می‌خواهیم به بزرگ‌ترها بگوییم اگر می‌خواهید ما باور کنیم که دوستمان دارید با هم خوب و مهربان باشید و اگر ما را دوست دارید همه‌ی تفنگ‌هایتان را دور بیندازید و به حرف ما گوش کنید.

ما دلمان می‌خواهد دنیا جایی باشد که بتوانیم در آن شاد و خوش‌حال آواز بخوانیم. ما از بزرگ‌ترها می‌خواهیم کاری نکنند ما چشم‌هایمان خیس شود و دلمان بشکند.

آدم بزرگ‌ها حواسشان باشد اگر می‌خواهند دنیایی شاد برای بچه‌ها بسازند باید مثل ما بچه ها با هم مهربان باشند. ما آدم‌هایی را دوست داریم که بچه‌ها را دوست داشته باشند و برای آن‌ها وقت بگذارند. ما برای همه بزرگ‌ترها دعا می‌کنیم که خدای مهربان یاورشان باشد تا آن‌ها هم ما را یاری کنند. به امید روزهای خوش زندگی با حال خوش کودکی.

منبع: ایسنا

مرتبط:

نمایشگاهی از آثار کودکان در کتابخانه ملی