فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در بجنورد اکران می‌شود

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فیلم‌های سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان همزمان با تهران و اصفهان در این استان نیز به نمایش درمی‌آید.

ابوالحسن حیدری روز چهارشنبه اظهار داشت: سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار “سینما، سرزمین خیال” به مدت پنج روز در سینما گلشن بجنورد برگزار می شود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه به سینما گلشن مراجعه کنند.

وی از جمله فیلم های این جشنواره را پسران دریا به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه کنندگی حسین قاسمی جامی، یدو به کارگردانی سید حاتمی، داستان های هزار و یک روز به کارگردانی حبیب احمد زاده، برزنگی حسین قاسمی جامی و بلیط از مرتضی رحیمی را عنوان کرد.

حیدری همچنین شهر گربه ها به کارگردانی سید جواد هاشمی، میان صخره ها مختار عبدالهی، آی دی (پویا نمایی کوتاه )، دوچرخه باز (کوتاه داستانی)، بادهای پاییزی، بادهای  بهاری و ۲ کبوتر ( پویانمایی کوتاه)، ستارگان زیر باران ستارگان زیر باران (پویانمایی کوتاه)، برای بار دوم (کوتاه داستانی)، درختان خیابان ولیعصر یا امپرسیون (کوتاه داستانی)، علمیات طبقه دوم (کوتاه داستانی)، منم سمیرا(کوتاه داستانی) و وادیار (کوتاه داستانی ) را نام برد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰(۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری  دارای ۹ سالن سینما  با ۲ هزار ۲۷۴ صندلی و ۱۲ سالن نمایش دارد.

منبع: ایرنا