کتاب‌ها را بدون پرداخت جریمه تحویل کتابخانه دهید

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اعضایی که زمان تحویل کتاب آن‌ها در زمان تعطیل بودن کتابخانه ها بوده‌ است، می‌توانند بدون پرداخت جریمه، کتاب را تحویل دهند.

ایرج صادقی در گفت‌وگو با اشاره به امانت‌دهی کتاب‌های کتابخانه ها، اظهار کرد: اعضای کتابخانه‌ها که کتابی به امانت گرفته‌اند ولی در زمان تحویل آن، کتابخانه در راستای صلاح‌دید ستاد کرونا تعطیل بوده، می‌توانند کتاب خود را در زمانی که کتابخانه‌ها تعطیل نیست، بدون پرداخت جریمه تحویل دهند. دریافت نکردن جریمه بابت تحویل ندادن کتاب در زمان مقرر فقط شامل اعضایی است که زمان تحویل کتاب آن‌ها در زمان تعطیل بودن کتابخانه‌ها بوده‌ است.

این مسئول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و با بیان اینکه بهترین رفیق و یار ما کتاب است، تصریح کرد: بهترین اوقات فراغت، مطالعه کتاب است و همه مردم می‌توانند با مطالعه کتاب‌ها از این دوران کرونا نیز استفاده مفیدی داشته‌ باشند و با استفاده از کتاب‌های مفید و ظرفیت کتابخانه‌ها، اوقات فراغت و زمان خالی خود و خانواده را به خوبی پر کنند.

صادقی با اشاره به اهمیت حضور والدین همراه با کودکان‌شان در کتابخانه‌ها، ادامه داد: بهتر است والدین در زمانی که کتابخانه‌ها باز هستند، به همراه کودکان خود در آن حضور یابند، زیرا حضور والدین با کودکان در کتابخانه به هدایت کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی کمک زیادی می‌کند و در آینده آن‌ها نیز تاثیرگذار است. همچنین حضور کودک در فضای کتابخانه یک ذهنیت مثبت برای او ایجاد می‌کند و به دنبال آن پرسش‌هایی که در رابطه با کتابخانه و کتاب‌ها برای کودک ایجاد می‌شود او را برای مطالعه کتاب و پذیرش کتاب‌ها آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه تعطیل در استان نداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کتابخانه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به تعداد کارکنان و کتاب‌داران حاضر در کتابخانه باز بوده و به صورت حضوری به ارائه خدمات می‌پردازند و اعضا با ظرفیت محدودی که در نظر گرفته‌ شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از سالن‌های مطالعه نیز استفاده کنند، البته فعالیت‌های فرهنگی‌ کتابخانه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انتشار ۳ کتاب از «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک»

چه کتابی برای کودکان مفید است؟

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟