بزرگداشت هفته کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»

 سرپرست کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز ‌جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰  این نهاد با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» خبر داد.

سید ‌جلیل میرعظیمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز ‌جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهره جاری برگزار ‌می‌شود، گفت: انتخاب شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» نیز گامی برای ایجاد وحدت رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی این ایام است.

وی جلب نظر جامعه به اهمیت ‌دوران کودکی و ویژگی ‌و خواسته‌های کودکان را از اهداف این ویژه‌نامه‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های دست اندرکار این عرصه و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جامعه از دیگر اولویت‌ها به شمار ‌می‌رود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» از جمله عناوین روزهای این هفته است.

میرعظیمی، به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرداخت و با اشاره به ضرورت پیشگیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی، گفت: نشاط‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی نیز از مهمترین اولویت‌ها محسوب می‌شود و بر همین اساس، تکیه بر شادی، نشاط و بازی و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد فضایی با نشاط، از رویکردهای برنامه‌های این ایام خواهد ‌بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تبعات تربیت دوگانه والدین بر روی فرزند

تربیت کودکان همیشە موفق