دلیل کاهش سرانه مصرف شیر چیست؟

گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه سرانه مصرف شیر طی سال های گذشته در کشورمان به علل مختلف کاهش یافته است، تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش نوشیدن شیر در ایران، فرهنگ و عادات غذایی جامعه است که باید از دوران کودکی شکل بگیرد.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به فرارسیدن آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر هر سال مصادف با هفتم مهر که روز جهانی «شیر مدرسه» نامگذاری شده است، اظهار کرد: شیر و لبنیات یکی از گروه های مهم در هرم غذایی است که همه افراد در گروه های سنی مختلف باید روزانه حداقل دو واحد آن را مصرف کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مصرف شیر در سنین کودکی و نوجوانی، افزود: نوجوانان در سنین بلوغ و مادران باردار و شیرده روزانه حداقل سه واحد شیر یا جایگزین آن را باید در طول روز استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه سرانه مصرف شیر طی سال های گذشته در کشورمان به علل مختلف کاهش یافته است، تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش نوشیدن شیر در ایران، فرهنگ و عادات غذایی جامعه است که باید از دوران کودکی شکل بگیرد.

حیدرزاده ادامه داد: همین امر می تواند زمینه ساز شیوع بیماری هایی همچون فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی های متعدد استخوانی شود. همچنین کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید نیز شود.

وی روز جهانی «شیر مدرسه» را فرصتی برای تشویق کودکان و نوجوانان به مصرف شیر دانست و گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا، اقدامات آموزشی لازم برای کودکان، نوجوانان و والدین آنها در این روز از طریق مختلف توسط گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی انجام می پذیرد.

معاون علوم پزشکی گیلان با تایکد بر لزوم افزایش نوشیدن شیر در نسل آینده، خاطرنشان کرد: امید می رود جامعه ایرانی با نوشیدن شیر و انواع محصولات لبنی به میزان لازم و کافی، سلامت خود را با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارتقا دهند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تاکید بر افزایش مصرف شیر و لبنیات