کودکان را در دوران کرونا دریابیم

یک مشاوره خانواده در شرایط کرونا آموزش‌های خلاقانه برای کودکان را بسیار موثر خواند و گفت: کودکان در صورت تشویق تمایل بیشتری برای رعایت بهداشت نشان می‌دهند.

لیلا علیخانی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و اضطرابی که والدین نسبت به رعایت بهداشت کودکان نشان می‌دهند، رعایت بهداشت از جمله موضوع مهم روز بوده، به گونه‌ای که برخی والدین به طور مداوم نسبت به رعایت بهداشت کودکان تاکید و توصیه دارند.

وی ادامه داد: این گونه رفتار تکراری والدین برای کودکان دافعه داشته و کودکان از این نوع تکرارها خسته می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود والدین از روش‌های خلاقانه استفاده کنند.

علیخانی تصریح کرد: کودکان از اجبار گریزان بوده و مقاومت می‌کنند بنابراین بهتر است خانواده‌ها اصول بهداشتی را به صورت تشویقی و بازی آموزش دهند تا برای کودکان جذابیت داشته باشد به این ترتیب کودکان در صورتی به استفاده از ماسک تشویق می‌شوند که ماسک دارای اشکال رنگی بوده و جذابیت ایجاد کند و این موضوع باید مورد توجه خانواده ها قرارگیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی کودکان آنقدر نسبت به استفاده از این نوع ماسک‌ها تمایل پیدا می‌کنند که در منزل نیز از آنها به عنوان بازی استفاده می‌کنند.

علیخانی با بیان اینکه کودکان در صورتی نسبت به توصیه والدین عمل می‌کنند که آن کار برایشان جذاب باشد، گفت: در اوایل کرونا قرنطینه بسیار سفت و سخت گرفته شده بود و کودکان به همراه والدین در خانه بودند که والدین در این دوران باید از خلاقیت استفاده  و منزل را برای کودک به تفریح تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های خلاقانه برای کودکان بسیار مفید است، گفت: شستن دست‌ها توسط کودکان باید به صورت خلاقانه و با تفریح انجام شود تا کودک علاقمندانه به سمت شستشوی دست‌ها برود.

این مشاوره با بیان اینکه برای بازدید اقوام درجه یک در دوران کرونا محدودیت وجود دارد، تاکید کرد: با استفاده از فضای مجازی به صورت تماس تصویری می‌توان دیدار را تازه کرد چراکه این نوع ارتباط گیری برای کودکان جذاب است.

وی گفت: کودکان را باید با جمله این نیز بگذرد آشنا کرد چراکه این جمله امید بخش بوده و سلامت روحی آنها را تضمین می‌کند همچنین به کودکان باید بگوییم که این دوران مانند سایر دوران‌ها موقتی بوده و همانطور که دوران لذت بخش گذراست این دوران سخت نیز گذراست.

منبع: ایسنا

مرتبط:

رویکرد متفاوت کشورها به واکسیناسیون کودکان علیه کرونا

گونه دلتای ویروس کرونا چگونه کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟