کرونا “دلتا” در کمین کودکان و نوزادان

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه از مراجعه چهار هزار کودک مشکوک به کرونا در مرداد ماه امسال به این بیمارستان خبر داد.

دکتر فریبا ویسی با اشاره به افزایش چشمگیری نوزادان و کودکان مبتلا به کرونا در موج پنجم این بیماری گفت: تنها در مرداد ماه امسال حدود چهار هزار کودک و نوزاد مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: این آمار حقیقتا نگران کننده است و قطعا تعداد بیشتری از کودکان و نوزادان هستند که شناسایی نشده و مراجعه نکرده اند.

ویسی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بخش بیماران کرونایی این بیمارستان گفت: در حال حاضر حدود ۳۲ بیمار بستری داریم که ۹ نفر آنها در بخش های ویژه نوزادان بستری هستند.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمده کودکان بستری در سنین سه تا هشت سال قرار دارند.

ویسی افزود: در حال حاضر با توجه به تکمیل بخش کرونایی بیمارستان، تخت کودکانی که تست آنها منفی می شود را خالی کرده و به کودکان مبتلای جدید اختصاص می دهیم.

این مسئول با انتقاد از بی توجهی بسیاری والدین نسبت به مراقبت از فرزندان خود، گفت: متاسفانه والدین آنطور که باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص فرزندان خود حساس نیستند.

وی افزود: از طرفی بسیاری والدین هستند که مهمانی و دورهمی رفته و در مراکز و تجمعات شلوغ حاضر می شوند و با ابتلا به کرونا، خانواده و کودکان خود را هم درگیر این بیماری می کنند.

ویسی با تاکید بر اینکه واکسنی برای کودکان در برابر کرونا وجود ندارد، گفت: کودکان در حال حاضر قشرآسیب پذیر دربرابر این بیماری هستند و در موج جدید شاهد ابتلای تعداد زیادی از آنان به کرونا هستیم.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی کرمانشاه گفت: برخی خانواده‌ها کودکان را پیش پدربزرگ و مادربزرگ می گذارند، به این بهانه که آنها واکسن زده‌اند و این درحالی است که واکسن تنها در برابر شدت بیماری پیشگیری کرده و جلوی ابتلا را نمی گیرد و در نتیجه این افراد می‌توانند ناقل کرونا بوده و کودکان را مبتلا کنند.

ویسی تاکید کرد: تنها راه پیشگیری این است که والدین کودکان را در منزل نگه داشته و آنها را خانه دوست و فامیل نبرند.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه افزود: همچنین باید از بردن کودکان در محل های شلوغ جدا خودداری شود.

ویسی با بیان اینکه موج جدید کرونا “خانوادگی” است، تصریح کرد: توصیه مهم دیگر این است که والدین اهتمام جدی به رعایت پروتکل ها داشته باشند و تنها در موارد ضروری از منزل خارج شده و حتما هنگام خروج رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند، چرا که در صورت ابتلای آنها کودکان آنها هم در معرض خطر هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

۳ علامت شاخص کرونای “دلتا” را بشناسید

راهکارهایی برای مدیریت استرس در پاندمی کرونا