پیدا کردن شماره سایز پا و سن با ترفند ریاضی

با ترفند های ریاضی می توانید سن و شماره پا دوست و همراهتان را متوجه شوید. برای این کار از دوست تان بخواهید که شماره کفشش را در نظر بگیرد. بعد آن عدد را در عدد ۵ ضرب کند.

اکنون حاصلضرب را با عدد ۵۰ جمع کند و عدد نهایی را در عدد ۲۰ ضرب کند. حالا جواب را با ۱۰۱۵ جمع کرده و عدد پایانی را از سال تولدشان به میلادی کسر کنند. اکنون عدد را به شما اعلام کنند. عدد حاصل شده عددی سه یا چهار رقمی است که سمت چپ آن شماره کفش و سمت راست سن آن فرد است.

البته این ترفند برای کسی که امسال به دنیا آمده و یا بیش از ۱۰۰ دارد کاربردی نیست. بهترین راه برای توضیح این فرمول این است که توضیح دهیم چطور به سن و شماره پا به طور جداگانه رسیدیم. این فرمول می تواند به این دلیل سن فرد را حساب کند که سال تولد را از عدد ۲۰۱۵ کم می کند.

نحوه بدست آوردن عدد ۲۰۱۵ هم این است که ۱۰۱۵ را در عدد ۲۰ ضرب کرده یا به عبارت دیگر ۱۰۵۰ را با عدد ۱۰۰۰ جمع می کنیم. شماره کفش به این دلیل درست درمی آید که وقتی شماره کفش را در ۵ و بعد در ۲۰ ضرب می کنیم. دو صفر مقابل عدد اصلی قرار می گیرد.

برای مثال اگر شماره کفش شما ۱۱ است با عملیات انجام شده ۱۱۰۰ می شود. قدم نهایی معادله اضافه کردن آن عدد به سن تان است برای همین دو عدد نخست شماره کفش شماست.

مرتبط:

اهمیت تماس مادر و نوزاد در بدو تولد

نوزادان باهوش کدام فصل متولد می شوند ؟

آیا ترتیب تولد بر شخصیت افراد تاثیر دارد؟