همه چیز درباره شیر خشک آپتامیل

شیر خشک پودر شیر اصلاح شده است. این محصول با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری غنی شده. نیازی به توضیح نیست که شیر مادر برای کودک بهترین غذاست و هیچ شیرخشکی نمی‌تواند کاملا جایش را بگیرد.

به دلایل گوناگون خیلی از بچه‌ها چه به‌عنوان کمک غذا و چه غذای اصلی نیاز به شیرخشک پیدا می‌کنند.

یکی از بهترین شیر خشک‌های موجود در بازار، شیر خشک آپتامیل است. محصولات این برند از نمونه‌های معروف و پرطرفدار شیر خشک است که رضایت مشتریان را به خود جلب نموده. در این مطلب قصد داریم انواع شیر خشک آپتامیل را معرفی کرده و اطلاعات مهم راجع به آن ها را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شیر مادر بهتر است یا شیر خشک

با اینکه شیر مادر به عنوان کامل‌ترین غذا برای نوزادان تا ۶ ماه است اما گاهی طبق برخی از شرایط، مادر قادر به تامین شیر مورد نیاز برای تغذیه نوزاد خود نیست.

در این صورت است که بسیاری از مادران نگران وزن گرفتن و رشد کامل نوزادان خود می‌شوند. به همین دلیل این نوع شیر خشک در انواع مختلف ساخته شده است تا نیاز کودکان را برطرف کند. شیر خشک آپتامیل جایگزین بسیار مناسبی برای شیر مادر است.

نکات ضروری در تهیه شیر خشک برای کودک

هنگام خرید شیر خشک از داروخانه حتما به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید، همچنین از مصرف شیر خشک‌هایی که درب بسته آن باز بوده یا ضربه خورده است، خودداری کنید. قبل از تهیه شیر خشک، دست‌های خود را به دقت شسته و خشک کنید.

ابتدا باید بطری، سر شیشه، محافظ حلقه و سرپوش با آب و مواد شوینده ایمن شسته و سپس در آب جوشانده و خشک کنید. استفاده از بطری کثیف یا آلوده می‌تواند باعث ورود انواع میکروب ها و باکتری‌ها به بدن نوزاد و ابتلای او به انواع بیماری‌ها شود.

اضافه کردن آب جوش به پودر شیر خشک باید به اندازه باشد، زیرا افزودن آب زیاد به شیر می تواند باعث رقیق شدن آن و در نتیجه اثر منفی بر رشد کودک شود.

شیر خشک

انواع شیر خشک آپتامیل

کمپانی آپتامیل با بیش از ۱۰۰ سال سابقه مراقبت بهداشتی در زمینه نوزادان و با ۴۰ سال تحقیق در مورد شیر مادر و تغذیه زود هنگام، همچنان مشغول فعالیت و تولید شیر خشک آپتامیل است.  انواع این شیر خشک‌ها عبارتند از:

 

آپتامیل ۱ با پروبیوتیک
  • شیر مناسب برای نوزاد زیر ۶ ماه سن
  • آپتامیل۱نیاز کامل تغذیه ای کودک را در شش ماه اول زندگی فراهم می کند.
آپتامیل ۲ با پروبیوتیک

آپتامیل ۲ همراه با غذای کمکی، تمام شرایط برای رشد طبیعی و توسعه یک نوزاد سالم از ۶ تا ۱۲ ماه سن را فراهم می کند.

آپتامیل ۳ با پروبیوتیک
  • دارای ترکیب تغذیه ای بهینه شده
  • غنی شده با با آهن، روی، ید و ویتامین های C و D
  • فاقد گلوتن
آپتامیل زودرس

آپتامیل زودرس به خصوص برای کودک نارس تهیه شده است. در مقایسه با نوزادان ترم، نوزادان نارس نیاز تغذیه ای بالاتری دارند.

آپتامیل HA۱

آپتامیل HA۱ فرمول شیر که خطر بروز آلرژی در طول ۶ ماه اول را کاهش می دهد این شیر دارای هیدرولیزات پروتئین آب پنیر جزئی است.

  • پیشگیری از آلرژی
  • کاهش خطر ابتلا به حساسیت
  • کاهش خطر ابتلا به آلرژی
  • تقویت ایمنی
آپتامیل HA۲

این شیر هیدرولیز شده می تواند فرکانس آلرژی را به ۴۰ ٪ کاهش دهد. آپتامیل  HA۲ شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و نمو نوزادان از ۶ تا ۱۲ ماه است.

آپتامیل  AR

این شیرخشک مناسب نوزادان و شیرخوارانی است که مشکل آروغ زدن و استفراغ دارند.

آپتامیل کانفورت ۱

آپتامیل کانفورت ۱ شیرخشک فاقد کازئین است و برای تغذیه نوزادان و کودکان کمتر از ۶ ماه مناسب است. این شیرخشک برای تسکین علائم گوارشی که در چند ماه اول زندگی ظاهر می شوند؛ مناسب است.

آپتامیل کانفورت ۲

آپتامیل کانفورت ۲ شیرخشک بسیار سازگار برای نیازهای تغذیه ای نوزادان بزرگتر است. این شیر خشک برای تغذیه نوزادان با مشکلات گوارشی استفاده می شود. آپتامیل کانفورت ۲ سبب تغییر قوام و رنگ مدفوع نوزاد می‌شود.

آپتامیل ADC

این شیرخشک تغذیه کاملی برای نوزادان مبتلا به سوء جذب و یا آلرژی است.

آپتامیل LF

Aptamil LF  یک شیرخشک ویژه برای تغذیه نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و اختلال اسهال حاد است و به دلیل وجود مواد مغذی در ترکیب خود، برای نوزادان تا ۶ ماه توصیه می‌شود.

منبع: ایرنا

مرتبط:

شیر مادر _مایع بی‌نظیر، معجزه‌گر و زنده برای کودکان