خدمات متخصص درمان ریشه دندان چیست؟

عصب کشی یکی از رایج ترین و متداول ترین کارهایی است که متخصص درمان ریشه برای بیماران خود انجام می دهد. عصب کشی برای یک سری از افراد باید با ملاحظات انجام شود.

 متخصص درمان ریشه فردی است که پس از اتمام دوره چهار ساله دندانپزشکی عمومی، در دوره سه ساله تخصص می خواند و به عنوان متخصص درمان ریشه شناخته می شود. متخصصین درمان ریشه افرادی هستند که با ریشه دندان ها و مشکلات مربوط به این قسمت دندان سر و کار دارند. در ادامه در مورد چند مورد از خدماتی که توسط متخصصین انجام می‌ شود توضیح را ارائه می ‌کنیم.

درمان ریشه یا عصب کشی

یکی از مهم ترین خدماتی که توسط متخصصین درمان ریشه انجام می شود؛ عصب کشی می باشد. عصب کشی یکی از رایج ترین و متداول ترین کارهایی است که متخصص درمان ریشه برای بیماران خود انجام می دهد. عصب کشی برای یک سری از افراد باید با ملاحظات انجام شود. به طور مثال زنان باردار، کودکان و افرادی که به یکی از بیماری های  خاص مبتلا هستند می توانند جز گروهی باشند که عصب کشی برای آن ها  باید با ملاحظات خاصی انجام بگیرد.  اولین مرحله برای عصب کشی، استفاده از بی حسی می باشد. پس از این، دندانپزشک سوراخی را در قسمت تاج دندان ایجاد کرده تا بتواند به کانال ریشه دندان دسترسی داشته باشد. پس از این که دندانپزشک توانست به قسمت کانال دسترسی داشته باشد امکان دارد آنجا را تمیز کند. پس از  این که کار پاکسازی کانال دندان به صورت کامل انجام شد این قسمت با یک سری از مواد  مخصوص پر می شود. این کار برای این انجام می شود تا باکتری ها، راه نفوذی به قسمت ریشه دندان نداشته باشند. زیرا  اگر باکتری ها بتوانند به این قسمت نفوذ کنند می توانند سبب به وجود آمدن عفونت و همچنین درد شدید دندان ها شوند. در آخرین مرحله روکشی روی دندان قرار می گیرد تا به عنوان تاج مصنوعی دندان عمل کند.

درمان آبسه و عفونت دندان

یکی دیگر از خدماتی که توسط متخصص درمان ریشه انجام می ‌شود درمان آبسه و عفونت دندان ها می باشد. عفونت دندان ممکن است بر اثر عوامل مختلفی به وجود آید. اما در صورتی که دندان شما دچار عفونت شد باید حتما درمان شود در غیر این صورت می‌ تواند مشکلات مختلف و گوناگونی را برای شما به وجود آورد. علاوه بر این مسئله دندان هایی که دچار عفونت شدند؛ درد بسیار زیادی می کنند. برای این که از این درد رها شوید؛ تنها باید عفونت دندان شما درمان شود. یکی از رایج ترین دلیل هایی که سبب ایجاد آبسه می‌ شود؛ پوسیدگی دندان ها می باشد. در صورت پوسیدگی یا شکستگی دندان، ممکن است باکتری ها به پالپ  دندان برسند و سبب ایجاد عفونت شوند. اگر دندان شما دچار آبسه شود می توان قسمت پالپ که دچار عفونت شده را پاکسازی کرد تا آبسه و عفونت برطرف شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

صفر تا ۱۰۰ پوسیدگی دندان و روشهای درمان آن