برگزاری مراسم پایانی «جام باشگاه‎‌های کتابخوانی»

مراسم پایانی پنجمین دوره جام باشگاه‎‌های کتابخوانی کودک و نوجوان امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مراسم از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه (۱۲ مردادماه) با حضور وزیر سیدعباس صالحی، فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی و زنده از درگاه الکترونیکی شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی  bookpromotion.ir برگزار می‌شود.

جام باشگاه‎‌های کتابخوانی با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاونت پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، شرکت ارتباطات سیار امین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.

در چهار دوره برگزاری این طرح در ١٩٦٠ شهر و روستای کشور نزدیک ٢٧هزار باشگاه کتابخوانی با ٤٥٠هزار عضو فعال هستند که معاونت امور فرهنگی به همه اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یارانه ٥٠درصدی کتاب اهدا می‌کند.

با توجه به فراگیری بیماری کرونا پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان امسال با شعار «حمایت از سلامت عمومی و روحیه نشاط همراه با تداوم کتابخوانی» آغاز می‌شود و رویکرد آن استفاده حداکثری از امکانات فضای مجازی است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کتاب‌های پیشنهادی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان