ضرورت توجه به ایمنی در خرید وسایل بازی کودک

با تغییر و تحولات صورت گرفته در تمام ابعاد زندگی انسان، محیط های تفریحی و وسایل مهد کودک و تجهیزات خانه بازی هم از این تغییرات بی نصیب نماندند.

 امروزه تجهیزات خانه بازی و مهدکودک  در طیف متنوعی طراحی و تولید می گردند. قشر عمده استفاده کننده از وسایل بازی را کودکان تشکیل می دهند .

حضور یافتن کودکان در فضاهای تفریحی و ورزشی علاوه بر تقویت روحیه کودکان باعث افزایش توانایی های جسمی کودک می گردد. این خصوصیت به ویژه در عصر حاضر که دنیای کودکان را ابزارهای دیجیتالی نظیر تبلت و تلفن همراه احاطه نموده است، برای ارتقا و بهبود سلامت فیزیکی و روانی کودک از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. ولی حضور کودکان در فضاهای بازی نیازمند توجه به اصول ایمنی کودک است.

تاثیر وسایل بازی بر روحیه و جسم کودک

امروزه انواع تاب و سرسره، میز و صندلی برای تجهیز مهدکودک ها و خانه بازی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از وسایل مهد کودک و خانه بازی علاوه بر سرگرم نمودن، از جنبه فیزیکی و ذهنی هم آثار مفید به فایده ای را در کودک با خود به همراه دارد. بعد روانی، یکی از مسائلی به شمار می رود که بهبود و ارتقای آن تاثیرات بسیار حائز اهمیتی را با خود به دنبال دارد. این امر در کودکان به دلیل برخورداری از روحیه حساس و ظریف دارای اهمیت دو چندانی می باشد.

 

بیرون بردن و حضور بچه ها در شهربازی تا حد بسیاری بالایی باعث افزایش روحیه و همچنین مهارت های جسمی و بدنی کودکان می شود.. استفاده از وسایل بازی، هیجان و انرژی های زیاد کودکان را تخلیه می کند. هنگامی که آنها در چنین محیط هایی قرار می گیرند، شادی و نشاط وصف ناپذیری را در سرتاسر وجود خود احساس می کنند. هنگامی که کودک مشغول بازی می شود و آزادانه به جست و خیز در این محیط ها می پردازد، می تواند روبرو شدن با خطرها و مقابله با آنها را تمرین کند. بازی کردن کودک در چنین فضاهایی این امکان را برای او مهیا می سازد که بتواند راه های حل نمودن مشکلات خود را فرا گیرد.

وسایل بازی

ضرورت ایمن سازی وسایل و فضای شهربازی

کودکان در شرایطی می توانند در محیط های بازی تحرک و کنجکاوی خود را نشان دهند که تجهیزات خانه بازی کاملا متناسب بر اصول ایمنی و استاندارد مورد استفاده قرار گیرند. بیشتر بازدید کنندگان همیشگی شهر بازی ها را کودکان را شامل می شود، حفظ امنیت و سلامت این رده سنی بیش از پیش مورد اهمیت واقع می شود. والدین در صورتی تصمیم به بردن بچه های خود به محیط های مینی پارک و مهد کودک و خانه کودک یاد می گیرند که از ایمنی و سالم سازی فضا آن اطمینان حاصل کرده باشند. از این رو انواع کفپوش مهدکودک  برای ایمن سازی کف فضای بازی کودک مورد استفاده قرار می گیرد.  مقوله ایمن سازی این فضاها در جان و سلامت بچه ها تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین قبل از اقدام به هر کاری باید نسبت به ایمنی و استاندارد سازی وسایل شهربازی اقدامات لازم را به عمل آورد.

وسایل بازی

 

خرید وسایل بازی استاندارد

استاندارد سازی تجهیزات خانه بازی، به دلیل استفاده مستقیم بچه ها از وسایل بازی اهمیت زیادی دارد.  در وسایل مهد کودک که نیاز به نشستن کودکان دارد، قسمت نشیمن آن متناسب با اصول ارگونومی بدن کودک طراحی گشته است. در نتیجه، راحتی و آسایش بچه ها در حین بازی کردن با وسایل بازی فراهم می شود.

امروزه وسایل شهربازی ساخته شده از جنس های فوم و پلی اتیلن نیز در این فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات ضمن دوام مناسب، برای رعایت اصول بهداشتی قابل شستشو و نظافت می باشد. طراحی این تجهیزات خانه بازی به گونه ای صورت گرفته است که به سهولت از قابلیت تحمل وزن بالا برخوردار می باشند. در این زمینه می توان به استخر توپ هم اشاره نمود.

اصول ایمن سازی به طور کامل در وسایل خانه بازی کودک رعایت شده و سطح آن با استفاده از توپ های نرم و رنگارنگ پر شده است. تجهیزات خانه بازی نیک فوم از مواد اولیه بهداشتی و فاقد هر گونه متریال سمی و خطرناک تولید می گردد.

منبع: نوین فوم

مرتبط:

این بازی و اسباب‌بازی ها را برای کودکان جدی بگیریم