تصویب جشنواره شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان در مشهد

طرح برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان در مشهد، روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بررسی و مصوب شد.

براساس این مصوبه، شهرداری مشهد موظف است آیین‌نامه جامع برگزاری جشنواره ملی نقالی و شاهنامه‌خوانی، آموش مفاهیم شاهنامه در مدارس، همایش های علمی مسابقات را با محوریت امور توس حوزه معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی، حداکثر ظرف مدت ۲ هفته پس از تصویب، تدوین و به این منظور، ردیف اعتباری ویژه ای در آلبوم بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی، پیش بینی کند.

همچنین طبق این مصوبه کلیه فعالیت های مرتبط باید در قالب تشکیل دبیرخانه ای تعریف شود که همکاری سایر دستگاهها نظیر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق، انجمن دوستی ایران، سازمان مردم‌نهاد، روابط عمومی و بین الملل شهرداری کلان‌شهرها، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و رسانه های فعال در سطح بین الملل همچون شبکه جام جم و دیگر شبکه های ایرانی برون مرزی مورد تایید دستگاه وزارت امور خارجه را تسهیل نماید.

تصویب طرح تشکیل دبیرخانه جاده ابریشم

همچنین در جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد، طرح تشکیل دبیرخانه جاده ابریشم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است با توجه به اهمیت جاده ابریشم، نسبت به ایجاد دبیرخانه ای با مشارکت سایر دستگاه های ذیربط به همین عنوان در ذیل سازمان اجتماعی،  فرهنگی اقدام کرده و اعتبار مورد نیاز آن را در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کند که ضروری است گردآوری اطلاعات مربوط به جاده ابریشم در محدوده خراسان مشتمل بر ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و اجتماعی متاثر از این جاده،  توسط شهرداری مشهد ظرف مدت ۳ ماه انجام شود.

الحاق روستای دهرود به مشهد

تصویب لایحه الحاق روستای “دهرود” به محدوده خدماتی شهر مشهد نیز در جلسه علنی امروز بررسی و تصویب شد.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در خصوص این مصوبه اظهار کرد: روستای دهرود در لبه محدوده خدماتی قرار دارد و بحث‌هایی برای الحاق این روستا به محدوده خدماتی شهر مطرح شد.
سیدمسعود ریاضی افزود: از این رو و با توجه به رشد بی رویه مراکز جمعیتی حاشیه شهر مشهد، به خصوص در مسیر دسترسی محدوده منفصل قرقی و مهرگان در جاده سیمان، و به منظور پرهیز از نگاه تبعیض آمیز در تعیین تکلیف و ارائه خدمات به ساکنان مستقر در این محدوده، شهرداری مشهد مکلف شد ظرف مدت یک ماه با استفاده از نتایج مرحله ای مطالعات طرح پهنه بندی حریم شهر و همچنین دریافت نظرات مشاوران طرح جامع و تفصیلی حوزه های شمال شرق و قرقی مهرگان، نسبت به ارسال برنامه ساماندهی این مراکز جمعیتی به شورای اسلامی شهر اقدام کند.
بررسی و تصویب لایحه تعیین تکلیف اراضی محدوده بلوار شهید طرح‌چی، روستاهای خین عرب و اسماعیل آباد از دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده ش  با عنایت به صلح نامه آذرماه سال ۹۲ در خصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت سرمایه گذاری ساختمانی و توسعه نوید خراسان در احداث معابر بالای ۲۰ متر اراضی ۴۴ هکتاری نوید، نسبت به پرداخت هزینه های مندرج در صورت وضعیت هایی که در همان زمان از سوی شرکت یادشده ارائه شد و توسط منطقه ۲ شهرداری ثبت و تایید شده است، تا سقف ۴۰ میلیارد ریال، از طریق پرداخت نقد یا تهاتر غیرنقد و مشروط به تنظیم و امضای مصالحه نامه طرفین مبنی بر اسقاط حق طرح هرگونه ادعای قبلی یا بعدی، اقدام کند.
تصویب لایحه نظام نامه یکپارچه مطالعات و پژوهش شهرداری مشهد، تصویب الحاق ۵ تبصره به لایحه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، تصویب لایحه بهره‌مندی کارکنان حجمی و افراد تحت تکفل آنان از خدمات تکمیل درمان شهرداری با قید دو فوریت و تصویب لایحه افزایش سقف تعداد پلاکهای درخواستی پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

منبع: ایرنا

مرتبط:

بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی

شاهنامه خوانی برای کودکان