۱۰ عکسی که باید در تلفن همراه خود داشته باشید

شاید بیشتر ما عادت کرده‌ایم که محتوای پوشه عکس‌های تلفن همراه حاوی تصاویر خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی ما و عزیزانمان باشد. اما عکس‌ها فقط چیزهایی برای ثبت خاطره‌ها نیستند و می‌توانند کارایی‌های دیگری داشته باشند.

پوشه ذخیرۀ عکس‌ها در گوشی شما می‌تواند خیلی راهگشا باشد در صورتی که عکس‌ها ضروری را در آنجا داشته باشید. در ادامه برخی از ضروری‌ترین عکس‌هایی که داشتن آن ها در گوشی کارتان را راه می‌اندازد ارائه می‌کنیم.

۱- کارت ماشین

داشتن عکس از کارت ماشین خیلی از اوقات به کار می‌آید. در موقعیت‌هایی پیش‌بینی نشده ممکن است نیاز داشته باشید به اینکه مشخصات خودرو خود را ارائه کنید.

۲- گواهینامه رانندگی

اگر کیف پولتان گم شود احتمالاً خیلی از مدارک شما از جمله گواهینامه هم در آن جای دارند. داشتن یک نسخۀ پشتبان می‌تواند کمک کند هرچند عکس گواهینامه چیزی نیست که افسر راهنمایی رانندگی از شما قبول کند و شما برای تهیۀ گواهی المثنی حتماً باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنید اما داشتن عکس گواهینامه در گوشی می‌تواند کار راه انداز باشد.

۳- گذرنامه

گذرنامه یکی از مدارک ضروری است. داشتن عکس از گذرنامه همیشه مفید است. بسیاری اوقات ممکن است برای یک کار اداری نیاز به ارائۀ مشخصات گذرنامه داشته باشید اما گذرنامه چیزی نیست که همیشه همراهمان باشد به همین خاطر داشتن یک عکس از آن می‌تواند راهگشا باشد.

در این زمنیه بخوانید:

۶ اقدام ضروری قبل از دور انداختن تلفن همراه

توصیه‌های امنیتی برای استفاده کودکان از تلفن همراه

۴- کارت بیمه اتومبیل

این روزها، بیشتر ما بدون گوشی از خانه خارج نمی‌شویم، اما گاهی اوقات کیف پول خود را فراموش می‌کنیم. تصور کنید که درگیر یک تصادف رانندگی شده‌اید و کارت بیمه خود را همراه ندارید! این فرایند خیلی می‌تواند اعصاب خردکن باشد. داشتن یک عکس از کارت بیمه را فراموش نکنید.

۵- دفترچه بیمه درمانی، کارت ملی و شناسنامه

داشتن شماره بیمه و مشخصات پزشکی همیشه مفید است به همین خاطر از مدارک مربوط به خدمات درمانی خود عکس داشته باشید. اما این روزها که دفترچه‌ها جمع شده‌اند و با داشتن کارت ملی کار راه می‌افتد پس یک عکس هم از کارت ملی خود داشته باشید. تقریباً هر اداره‌ای که می‌روید شمارۀ ملی شما مورد نیاز است و خیلی جاها هم از شما تصویر کارت ملی را می‌خواهند. یک تصویر از تمام صفحات شناسنامه خود تهیه کنید. خیلی اوقات نیاز است شمارۀ شناسنامه، سریال شناسنامه و یا کپی تمام صفحات آن را برای دریافت برخی خدمات ارائه کنید. به جای اینکه همواره شناسنامه را به همراه داشته باشید داشتن یک عکس غالب اوقات مشکل را حل می‌کند.

۶- شماره سریال کامپیوتر

داشتن شمارۀ سریال کامپیوتر هم برای گزارش سرقت آن می‌تواند مفید باشد و هم اینکه در زمان‌هایی که به خدمات پشتیبانی نیاز دارید، می‌توانید آن را ارائه کنید. خیلی اعصاب خرد کن است که شمارۀ پشتیبانی را گرفته‌اید و او از شما شمارۀ سریال و مدل کامپیوتر را بپرسد و شما تازه باید روی کامپیوترتان بگردید و آن را پیدا کنید. داشتن یک عکس در گوشی در این مواقع مشکل شما را رفع می‌کند.

۷- عکس‌های فردی از خود و اعضای خانواده

داشتن عکس از نزدیکان و خود همیشه مفید است. یک عکس پرسنلی از خودتان داشته باشید همچنین عکس افراد نزدیکتان را هم در گوشی داشته باشید. حادثه خبر نمی‌کند. اگر خدای ناکرده یکی از اعضای خانواده گم شود اولین چیزی که لازم می‌شود عکس او است.

۸- هر مکان جدیدی که دوست داشته‌اید

اگر سرویس های موقعیت مکانی را روشن کرده باشید، عکس هایی که با تلفن می‌گیرید دقیقاً دارای برچسب جغرافیایی است. اگر اسم یا مکان یک جا را فراموش کرده‌اید کافی است عکسی که از آنجا گرفته‌اید را باز کنید اگر مکان‌یاب گوشی هنگام عکاسی روشن بوده باشد اطلاعات خود را به دست خواهید آورد.

۹- هتل اقامتگاه هنگام سفر

وقتی به شهر غریب می‌روید چه برای سفر تفریحی چه کاری و … همیشه امکان دارد که گم شوید یا حتی اسم محل اقامتتان را فراموش کنید. داشتن یک عکس از محل اقامت شما می‌تواند کار راه انداز باشد.

۱۰- شماره حساب و شماره کارت بانکی

یک عکس از کارت اعتباری خود داشته باشید. اگر روی کارت شما شماره حساب یا شبا درج شده باشد که عالی است اگر نه از شمارۀ حساب خود هم یک عکس داشته باشید. داشتن شماره حساب و سریال کارت یک ضرورت است که خیلی جاها به کار می‌آید.

منبع: ایرنا