فرزندپروری از درون به برون؛ کتابی که باید بخوانید

کتاب فرزندپروری از درون به برون اثر دانیل سیگل و مری هارتسل و ترجمه‌ مهرناز شهرآرای کتابی خواندنی است.

بسیاری پدر و مادرها متوجه این موضوع شده‌اند که دیگر به تنهایی و با روشهای قدیمی تربیتی نمی‌توانند با فرزندشان کنار بیایند. کتاب فرزندپروری از درون به برون اثر دانیل سیگل و مری هارتسل و ترجمه‌ مهرناز شهرآرای کتابی خواندنی است.

درباره‌ کتاب

این کتاب به شما کمک می‌کند تا در مراحل مختلف پرورش فرزند، از روش‌های درست تربیتی بهره ببرید. اگر در کنار فرزندتان قرار بگیرید، ممکن است حس کنید مانند مربی او هستید و باید چیزهای بسیاری به او بیاموزید. از طرف دیگر، فرزندان هم می‌توانند نقش مربی را برای ما اجرا کنند. در حقیقت هر کدام از تجربیات ما می‌تواند به شکلی مفید و موثر ما را در مسیر یادگیری قرار دهد و یک گام به پرورش فرزندانی سالم‌ کمک کند. اگر در شرف بچه‌دار شدن هستید یا دوست دارید درباره‌ی مسائل تربیتی فرزندان، کتابی خوب و موثر بخوانید، کتاب فرزندپروری از درون به برون را حتما در لیستتان بگذارید.

 

بریده‌ای از کتاب

وقتی والد می‌شویم، مسائلی از گذشته با خود داریم که شیوه فرزندپروری ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تجربه‌هایی که به طور کامل پردازش نشده‌اند ممکن است مسائل حل نشده یا باقی‌مانده‌ای به جا گذاشته باشند که بر چگونگی واکنش ما به فرزندانمان اثر گذارد. این موضوع‌ها در رابطه والد ـ فرزند به راحتی نقش عامل آغازگر را ایفا می‌کنند. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد، پاسخ‌های ما به فرزندانمان اغلب به شکل واکنش‌های هیجانی شدید، رفتارهای تکانشی، تحریف‌هایی در ادراک، یا حس‌هایی در بدن ما ظاهر می‌شود. این حالت‌های شدید ذهن، توانایی ما را برای تفکر روشن و حفظ انعطاف‌پذیری مختل می‌کند و بر تعامل‌ها و روابط ما با فرزندمان تأثیر می‌گذارد. در چنین لحظاتی، عملا آن والدی که می‌خواهیم باشیم نیستیم و اغلب تعجب می‌کنیم که چرا نقش فرزندپروری گاهی «بدترین‌ها را در ما ظاهر» می‌کند. موضوع‌هایی که در گذشته ریشه دارد واقعیت زمان حال ما را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حتی زمانی که ما از منشأ آنها آگاهی نداریم، نحوه تجربه و تعامل ما با فرزندانمان را متأثر می‌کند.

منبع: ایرنا