پیش‌دبستانی ها از مدرسه جا نمانند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت گذراندن دوره پیش دبستانی، از خانواده‌ها خواست تا حتما نوآموزان پیش‌دبستانی را در مدارس ثبت‌نام کنند.

ناهید فضلی امروز(ششم تیر) در حاشیه آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای گذراندن دوره آموزش پیش‌دبستانی، انتظار می‌رود والدین اهتمام جدی نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در این دوره آموزشی داشته باشند.

فضلی از دوره پیش دبستانی به عنوان یک دوره آموزشی مفید و اثرگذار در فرآیند تحصیل کودکان یاد کرد و افزود: از نظر کارشناسان تفاوت معناداری بین دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستانی را سپری کرده‌اند، با دانش آموزانی که این دوره را نگذرانده‌اند وجود دارد، زیرا گذراندن این دوره آثار مفید تربیتی و آموزشی بر دانش آموزان در آستانه ورود به دوران تحصیل خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: تحقیقات نشان می دهد کلاس اولی هایی که دوره پیش دبستانی را گذرانده باشند، در دوران بعدی تحصیل موفق‌تر از دیگر همسالانشان خواهند بود.

وی دوره پیش دبستانی را گلوگاه ورود به مدرسه دانست و افزود:  گذراندن دوره پیش‌دبستانی می تواند نقش مهمی در آموزش مهارت های جسمانی مثل مداد دست گرفتن، مهارتهای اجتماعی همچون شرکت در کارهای گروهی و … در نوآموزان داشته باشد.

فضلی در ادامه با اشاره به افزایشی بودن تعداد نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام شده در استان، گفت: در حالی که سال ۱۳۹۶ تنها ۱۴ هزار نوآموز استان در دوره پیش دبستانی ثبت نام شده بودند، این آمار در سال گذشته با رشد قابل توجه به ۲۸ هزار نفر رسید و امیدواریم امسال هم شاهد روند افزایشی ثبت‌نام‌ها باشیم.

وی اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در استان داشت و گفت: امسال احتمالا ۱۲ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی استان در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی بعد از اتمام کار سنجش کلاس اولی ها انجام خواهد شد، گفت: تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هم در استان به اتمام خواهد رسید.

به گفته فضلی، تابستان سال گذشته حدود پنج هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی استان در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته بودند.

وی اضافه کرد: مزیت شرکت نوآموزان پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت این است که با شناسایی زودهنگام اختلالات احتمالی نوآموزان مثل اختالات بینایی، شنوایی و …  می توان نسبت به رفع آنها در موارد زیادی اقدام کرد.

منبع: ایسنا