سنجش نوآموزان خراسان جنوبی از ۵ تیر آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سنجش ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان از پنجم تیرماه آغاز خواهد شد و این فرآیند تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

محمدعلی واقعی از افزایش ۵ تا ۶ درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: شرایط کرونا، محیط آموزشی را با تجربه‌های گوناگون آشنا کرد، اما همواره سعی کردینم محتواهای آموزشی در کم‌ترین زمان ممکن و به بهترین نحو به همه دانش‌آموزان برسد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر از معلمان مجرب استان در پایگاه های سنجش کودکان، همکاری خواهند کرد، تصریح کرد: با وجود تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و به منظور شناخت توانایی‌ها، استعدادها و تنظیم برنامه‌های آموزشی متناسب با آن، همه ساله نوآموزان ۶ ساله لازم التعلیم بدو ورود به دبستان در زمینه‌های مختلف جسمی و ذهنی در دو مرحله غربالگری اولیه و تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

واقعی با اشاره به اینکه تعرفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان امسال ۵۰ هزار تومان است، افزود: امسال ۱۶ پایگاه اولیه و دو پایگاه تخصصی وظیفه سنجش کوودکان بدو ورود به دبستان را برعهده دارند و تعیین جایگاه آموزشی دانشس‌آموز براساس معیارهای استاندارد آموزشی صورت خواهد پذیرقفت.

وی یادآور شد: ساعت کاری پایگاه‌های سنجش ۵ ساعت از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بوده و  میزان پذیرش هر پایگاه بر اساس نوبت دهی، بین ۳۳ تا ۳۶ نفر در روز و در فواصل زمانی معین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط ایجاب کند و نیاز به گسترش دامنه فعالیت پایگاه‌ها برای پاسخگویی باشد، این امر صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آزمون‌های جدید سنجش سلامت نوآموزان اعلام شد

کاهش سن سنجش سلامت کودکان