“شاد”در تدارک اوقاتی شاد برای تابستان دانش‌آموزان

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان استان در تابستان پیش‌رو در شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) خبر داد.

سیدمجتبی موسوی با اشاره به آغاز فعالیت‌های تابستانه پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش در شبکه شاد، اظهار کرد: هم اکنون از اساتید و هنرمندان استان دعوت کرده‌ایم تا ویژه‌برنامه‌هایی را جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و … در فصل تابستان در فضای مجازی تهیه کنیم.

موسوی افزود: تا قبل از شیوع بیماری کرونا پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان به صورت حضوری فعال می‌شدند، اما از سال گذشته و در پی شیوع کرونا این پایگاه‌ها در جهت برگزاری ویژه‌ برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعال می شوند.

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه های مرتبط با غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان با رویکرد نشاط افزایی، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی، ایجاد روحیه مشارکت در کارهای گروهی  و… در شبکه شاد تدارک دیده خواهند شد.

موسوی اضافه کرد: امسال حدود ۵۰۰ پایگاه در شبکه شاد برای غنی سازی  اوقات فراغت دانش اموزان استان کرمانشاه فعال خواهد شد.

وی اشاره ای هم به نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی داشت و گفت: ثبت نام در این پایگاه‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد امکانپذیر است.

این مسئول در ادامه راهکارهایی را هم برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان کرونایی امسال پیشنهاد کرد و با بیان اینکه والدین باید با در نظر گرفتن محدودیت های کرونایی بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که مشکل‌ساز نیستند را برای دانش آموزان در نظر بگیرند، ادامه داد: باید قبول کنیم کرونا بیماری نیست که در مدت زمان کم از بین برود، بنابراین باید شرایط زندگی با کرونا را یاد بگیریم و آن را به فرزندان خود انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم وقتی کودک نتواند آزادانه خود را تخلیه کند یک سری پرخاشگری‌ها را از خود نشان می‌دهد، افزود: خانواده‌ها باید در کنار خطوط قرمزی که برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای خود تعریف می‌کنند، زندگی خود را ادامه دهند و حتی فرزندان خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تفریح ببرند.

موسوی با اشاره به اینکه باید محیط خانواده را در اوقات فراغت برای فرزندانمان شیرین کنیم تا او از ماندن طولانی مدت در خانه دلزده نشود، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت به صورت مجازی و انجام بازی‌های مفید با کودک می‌تواند راه‌های خوبی برای گذران اوقات فراغت در زمان محدودیت‌های کرونایی باشد.

وی با بیان اینکه تنوع ایجاد کردن در خانه، بسته به شرایط و سلیقه افراد خانواده متفاوت است، تاکید کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند با ایجاد تنوع در خانه با فعالیت هایی مثل فیلم دیدن، کتاب خواندن، بازی کردن و… محیط تکراری خانه را تبدیل به محیطی متنوع کنند.

وی یادآور شد: می‌توان از محدودیت‌های روزهای کرونایی برای پرورش خلاقیت و مهارت‌های کودک خود در خانه به عنوان یک فرصت بهره برد.

موسوی در ادامه گفت:  وقتی مجبوریم زمان زیادی را در خانه بگذرانیم، ممکن است تنش‌هایی بین افراد خانواده به وجود آید که بودن در محیط تکراری باعث ایجاد این تنش‌ها می‌شود، لذا والدین برای جلوگیری از تنش و بگومگو بین اعضای خانواده باید سعی کنند از تکراری شدن محیط خانه برای اعضای خانواده جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تشریح و تبیین فعالیت‌های انجام‌شده در شبکه شاد