۸ راه حل برای تعمیر وسایل خانه

ممکن است تصور کنید تعمیر کردن وسایل خانه کار سخت و عجیبی باشد. اما همه وسایل اینگونه نیستند. تعمیر وسایل درون خانه هم به دخل و خرج شما کمک می‌کند هم محیط زیست را کمتر آلوده می‌کند.

خراب شدن یک وسیله خانگی پدیدۀ رایجی است که با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها فشار روانی زیادی را نیز روی افراد وارد می‌کند. در غالب اوقات تعمیر یک وسیلۀ خانگی ساده‌تر از حد تصور است و واقعاً نیاز به تعمیزکار ندارند و شما خودتان می‌توانید با کمی مهارت آن را تعمیر کنید. سایر وسایل خانگی نیز ممکن است به خاطر یک مشکل ساده از کار بیفتند. چیزی که مهم است این است که بدانید مشکلات رایجی که برای یک وسیلۀ خاص بوجود می‌آیند چیست. در وسایل برقی همواره قبل از هر کاری ورودی‌های برق را بررسی کنید. پریزهای مختلف را چک کنید، گاه مشکل از قطعی سیم اتصال است. همۀ وسایل برقی قطعات متحرکی دارند که تعویض آن‌ها بسیار آسان است. این قطعات به خاطر تحرکی که دارند بیشتر دچار فرسایش می‌شوند. بنا براین همیشه این قطعات را چک کنید شاید نیاز به تعویض داشته باشند. قبل از هرچیز سعی کنید شناختی کلی از سیستم هر دستگاه پیدا کنید. با وجود اینترنت و فیلم‌های آموزشی فراوان رسیدن به این شناخت چندان کار دشواری نیست.  در ادامه برخی از موارد شایع را برایتان توضیح می‌دهیم.

تعمیر این وسایل نسبتاً آسان است:

جارو برقی

اغلب مشکلات جاروبرقی‌ها به دلیل وجود رشته‌ای در هم پیچیده یا تسمه ایجاد می شود. تعویض تسمه کار سختی نیست. با باز کردن جاروبرقی می‌توانید تسمه را ببینید و آن را جدا کنید و با توجه به مدل جاروبرقی‌تان یک تسمه جدید جایگزین کنید.

ابزار برقی

تعمیر برخی از ابزار برقی مانند دریل‌ها کار نسبتاً راحتی است، مخصوصا انواع قدیمی آن. معمولاً اجزای این وسایل به سادگی قابل جایگزینی هستند. اما قبل از شروع کار آن‌ها از پریز بکشید.

در این زمینه بخوانید:

۶ اقدام ضروری قبل از دور انداختن تلفن همراه

توصیه‌های امنیتی برای استفاده کودکان از تلفن همراه

تلفن‌های همراه

ما فقط در اینجا در مورد صفحه های خراب و جایگزینی باتری صحبت می‌کنیم و اینکه تعویض آن چقدر سخت است بستگی به ساخت تلفن دارد. تعویض صفحه در آیفون آسان‌تر از گلکسی سامسونگ است و در واقع کاملاً ساده است. در پایین دو پیچ وجود دارد (اگرچه شما به یک پیچ گوشتی مخصوص آیفون نیاز دارید). آن را باز کنید، کابل‌های اتصال صفحه را جدا کرده و صفحه جدیدی روی آن قرار دهید. و در حالی که تلفن باز است، می توانید یک باتری جدید نیز در آن قرار دهید. مانند لاستیک‌های اتومبیل، باتری تلفن شما پس از دو سال فرسوده می شود و باید تعویض شود.

در این موارد ممکن است به کمک احتیاج داشته باشید:

تبلت‌ها

تعویض باتری در آیپد دشوارتر از آیفون است زیرا بهم چسبیده‌اند. می‌توانید کیت‌هایی را با لیوان‌های مکش و بسته‌های ژل تهیه کنید که در مایکروویو قرار می‌دهید تا چسب شل شود.

لپ تاپ‌ها

در لپ تاپ دل یا اچ پی، تغییر باتری نسبتاً آسان است. مک و لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس سخت‌تر هستند.

عدم تخیله آب لباسشویی و ظرفشویی

این مشکل غالباً به خاطر شلنگ‌ها است. جمع شدن رسوب در شلنگ‌ها تخیله و آبگیری را مسدود می‌کند. تعویض یا جرم گیری شلنگ‌ها نیز کار سختی نیست.

برای این وسائل خودتان را به زحمت نیندازید:

تلویزیون‌های قدیمی

اگر تلویزیون شما از نوع تلویزیون‌های قدیمی است بهتر است از درست کردن آن صرف نظر کنید. تعمیر کردن این تلویزیون‌ها با وجود پرتو کاتدی و لامپ خلاء کار راحتی نیست و احتمال نفجار آن وجود دارد. اما اگر تلویزیون شما از نوع تلویزیون‌های جدید است می‌توانید به تعمیر کردن آن فکر کنید. اگر تلوزیون روشن نمی‌شود، ممکن است به خاطر صفحه تغذیه باشد، که به طور کلی قبل از هر چیز دیگر خراب می شود.این صفحه  به راحتی جایگزین می شود.

مایکروویو

سوئیچ ها یا LED های جلو کاملاً ساده هستند. سیستم تولید انرژی ماکروویو کمی حساس است و اگر غیراصولی آن را تعمیر کنید، دچار مشکل شود. به طور کلی بهتر است تعمیر ماکروویو را فراموش کنید و آن را به یک تعمیرکار بسپارید.

مشکل در آبگیری و تخیله لباسشویی و ظرفشویی

این مشکل غالباً به خاطر شلنگ‌ها است. جمع شدن رسوب در شلنگ‌ها تخیله و آبگیری را مسدود می‌کند. تعویض یا جرم گیری شلنگ‌ها نیز کار سختی نیست.

منبع: ایرنا