چرا باید فرزندم را به پیش دبستانی بفرستم؟

آیا شما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا طی چند سال اخیر حضور در پیش دبستانی برای کودکان ۶ ساله به یک امر ضروری تبدیل شده است؟ در این متن قصد داریم تا شما را با ضرورت این امر آشنا کنیم و در نهایت به شما بگوییم چگونه می توانید آمادگی و مهدکودک دلخواه تان را پیدا کنید.

تمام پدر و مادرهایی که کودک ۶ ساله دارند، این روزها حسابی دغدغه فرستادن یا نفرستادن فرزندشان به پیش دبستانی را دارند. با توجه به شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است، این دغدغه کمی پررنگ تر شده است.همانطور که می دانید طی چند سال اخیر، گذراندن دوره پیش دبستان و مهد کودک، قبل از ورود به مدرسه یک امر ضروری و اجباری شده است؛ از این رو پدر و مادرها باید نهایت دقت و توجه شان را به این موضوع داشته باشند که یک پیش دبستانی خوب برای فرزندشان انتخاب کنند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گذراندن دوره پیش از دبستان برای بچه ها اجباری شده است؟ و گذراندن این مقطع چه منفعتی برای بچه ها دارد؟ با ما در ادامه همراه باشید.

چرا فرزندمان را به پیش دبستانی بفرستیم؟

آیا تا به حال به ضرورت گذراندن مقطع پیش فکر کرده اید؟ تا قبل از اینکه بچه بخواهد وارد محیط مدرسه و اجتماع شود، قطعا وابستگی شدیدی به پدر و مادرش دارد و جدایی از آنها برای او یک امر غیر طبیعی و آزار دهنده است. حتی در مواردی شاید خود پدر و مادرها نیز ترس و اضطراب جدایی از فرزندشان را داشته باشند و دغدغه هایی همچون آیا فرزندم می تواند بدون من از پس کارهای شخصی اش بربیاید یا خیر؟ را داشته باشند.

همانطور که می دانید از زمانی که سال تحصیلی جدید شروع می شود و فرزند شما به کلاس اول می رود، باید با دقت و حساسیت بالاتری نسبت به تحصیل و یادگیری فرزندتان نگاه کنید. شاید غیبت های موجه و غیر موجه در پیشرفت تحصیلی فرزند شما تاثیرات بسیار زیادی بگذارد؛ بنابراین شما باید آگاه باشید که ورود به مدرسه کاملا جدی است و نمی توان آن را با سهل انگاری دنبال کرد.

دوره ای که فرزند شما در پیش و یا مهد کودک می گذراند می تواند تمرین خوبی برای ورود به مدرسه باشد. اگر فرزند شما در این دوران به دلایلی اعم از خستگی، تحمل نکردن دوری پدر و مادر و… از حضور پیدا کردن در سر کلاس اجتناب کند، قطعا شما نگران افت تحصیلی او نیستید و این فرصت را به او می دهید که با مرور زمان به این شرایط عادت کند.

حال تصور کنید فرزند شما قبل از ورود به مدرسه تجربه حضور در چنین کلاس هایی را نداشته باشد و به یک باره بخواهد بار سنگین تحصیل و یادگیری و همچنین دوری از پدر و مادر را تحمل کند. قضاوت با شماست. آیا در چنین شرایطی شما می توانید موفقیت تحصیلی فرزندتان را تضمین کنید؟

پیش دبستانی فرصت بسیار خوبی است تا فرزندتان بتواند تجربه حضور در کلاس، رفتار با همکلاسی هایش، دوری از پدر و مادر، یادگیری و… را تجربه کند تا بتواند برای حضور در مدرسه آمادگی کامل داشته باشد. فرزند شما در کلاس های پیش، علاوه بر علم و دانش چیزهای بسیار زیادی یاد می گیرد؛ گوش دادن به حرف مربی، رفتار با هم سن و سالانش، حضور در جمع بچه هایی که نمی شناسد، برخورد با آنها، نظم و ترتیب و… از جمله مواردی هستند که فرزند شما می تواند در مهدکودک و پیش دبستانی یاد بگیرد.

اگر شما به عنوان پدر و مادر، قصد دارید اولین فرزند خود را راهی پیش دبستانی کنید، قطعا نگرانی های خاصی در این خصوص دارید. توجه داشته باشید که محیط پیش و مهد کودک می تواند در شخصیت و برخورد فرزند شما به شدت تاثیرگذار باشد. در هر حال این اولین تجربه فرزند شماست و اگر از این تجربه خاطرات شیرین و خوبی در ذهن وی ثبت شود، می تواند با اشتیاق بیشتری به مدرسه رود و به کسب علم و دانش و یادگیری علاقه بیشتری نشان دهد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ممنوعیت مصاحبه و برگزاری آزمون برای ثبت نام نوآموزان و پیش دبستانی