ارائه طرح مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا باید تا هفته آینده به شورا  ارائه شود.

حمید ملانوری، در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات مستمر و ماهانه، حل مشکلات حوزه  آموزش و پرورش و بررسی طرح هایی است  که ارتقاء سطح تعلیم و تربیت را به دنبال دارد.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی بیان کرد: تا ماه آینده کارگروهی به منظور بررسی این موضوع زیر نظر آموزش و پرورش تشکیل شود که اگر کرونا ادامه پیدا کرد، طرحی را رائه دهد که بعد آموزش و هم پرورش را توأمان مورد توجه قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به وجود تجربه این ایام، آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد می تواند ادامه یابد، اما آن چیزی که مهم است، توجه به آسیب‌های کرونا و پسا کروناست.

ملانوری افزود: کرونا طی این ایام بر مسائل روحی، روانی، اجتماعی و فرهنگی معلمین، دانش آموزان و… اثرات فراوانی گذاشته و با توجه به اینکه آموزش و پرورش مسئول تعلیم و آموزش دانش‌آموزان است باید به این موضوع به طور ویژه ورود کند.

وی از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یک بحران نام برد و گفت: بحران کرونا در حوزه مسائل اجتماعی تأثیر جدی گذاشته  که بعد از گذشت مدت زمان طولانی آثار و نتایج آن همچنان بروز می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه ویژه به طرح علمی “مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا” به ارتقاء سطح مهارتی دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآور شد: در این طرح باید برنامه جامعی برای ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموز و همچنین رشد عقلانیت، حوزه اجتماعی، سرگرمی‌های مناسب و… ارائه شود.

ملانوری یادآور شد: برای این منظور می توانیم از تجربیات یک تیم  کارشناسی متشکل از روان شناس، کارشناس حوزه اقتصاد، روحانی، پزشک و … بهره ببریم.

به گفته وی؛ شهرداران استان باید ظرف یک ماه آینده، کودکان کار را در شهرها شناسایی کرده و آنها را برای سودآموزی به آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به دنبال تحصیل برای به دست آوردن کار دولتی نباشند و فکرشان به این سمت برود  که خودشان در اجتماع منشأ کار و کارآفرینی و اشتغال باشند.

استاندار اظهار کرد: کمبود امکانات و تجهیزات مدارس استان به ویژه در هنرستان‌ها به صورت شهرستانی احصاء شود تا  برای تأمین آن ها، برنامه ریزی لازم در شورای آموزش و پرورش صورت گیرد.

ملانوری از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی استان گفت و خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری نیز در راستای پرورش خلاقیت در دانش آموزان، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پژوهش‌سرای دانش آموزی استان اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: در سال جاری ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و بخشی از مشکل اینترنتی دانش آموزان نیز رفع خواهد شد.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تربیت مخصوص جلوگیری از عصبانیت در کودکان

چگونه فرزندانی مقتدر و با جرأت تربیت کنیم؟