صدای کودکان را در سیاستگذاری‌ها بشنویم

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان مدرسه حقوق کودکان در روزهای چهارم  و پنجم خرداد ماه خبر داد.

مریم اسماعیلی فرد گفت: صدای کودکان کمتر در سیاستگذاری‌ها شنیده می‌شود و زمانی این صداها شنیده می‌شود که تبدیل به آسیب شده‌اند.

وی افزود: ضرورت دارد در این زمینه  به کنشگران و مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های لازم ارائه شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این بخش باشیم.

اسماعیلی فرد اضافه کرد: به همین منظور و با توجه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بنا داریم تا مدرسه حقوق کودک را در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه سال جاری به صورت مجازی و با همکاری وزارت دادگستری در البرز برگزار کنیم.

اسماعیلی فرد گفت: این مدرسه با هدف آموزش قضات دادگاه و دادسراهای اطفال و نوجوانان، وکلا، مددکاران اجتماعی، تشکل های مردم نهاد، کنشگران عرصه حقوق کودک و مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی به صورت رایگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: آشنایی با مباحث حقوق اسلامی، مباحث ملی و بین المللی حقوق کودک، وضعیت حقوق کودک در استان و راهکارهای ارتقای آنها از جمله مباحثی است که در این کارگاه آموزشی ۲ روزه ارائه می شود.

اسماعیلی فرد عنوان کرد: علاقه مندان به شرکت در این کارگاه آموزشی می توانند با تماس با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۴۹۶۷۸۲ نسبت به ثبت نام خود در مدرسه حقوق کودک البرز تا بیست و نهم اردیبهشت ماه اقدام کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

سیاست‌های حمایتی سبب کاهش شهریه مهدهای کودک می‌شود

ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست شود

آیا فرهنگ آموزش و یادگیری در پساکرونا تغییر خواهد کرد؟