برگزاری مرحله نهایی جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از رقابت کودکان و نوجوانان شاهنامه‌خوان کشور در مرحله نهایی سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان فارسی خبر داد.

نرگس شالچیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سومین دوره این جشنواره بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۶۰ اثر در مرحله اول از نظر داوران انتخاب شدند. در مرحله بعد این آثار در صفحه شهرداری مشهد در شبکه اجتماعی «آپارات» بارگذاری شده و از این طریق ۳۰ اثر از نگاه مردم و داوران به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی افزود: در این رقابت ۳۰ کودک و نوجوان به صورت مجازی در سه گروه سنی به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت از هر گروه سه نفر و در مجموع ۹ نفر برگزیده خواهند شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این رقابت را از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه  از طریق صفحه شهرداری مشهد در شبکه اجتماعی آپارات و همچنین صفحه معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد دنبال کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انتشار داستان‌هایی از شاهنامه برای بچه‌ها

بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی

تاثیر ادبیات کهن و شاهنامه بر زندگی کودکان امروز