توجه و احترام به محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: توجه و احترام به محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته تا به یک باور ذهنی تبدیل شود. این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می دهد.

سیده مریم محمدی در نشست مشترک  مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط زیست با مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش که در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای تاکید بر موضوع ” معلم ، خانواده و مشارکت اجتماعی ” که از شعارهای منتخب این هفته است، برگزار شد، افزود: معلمان عزیز قشر تاثیرگذار بر جامعه هستند که می‌توانند موضوعات اصلاح الگوی مصرف، مدیریت پسماند و مدیریت منابع را به دانش‌آموزان و در گام بعد به اولیای آنان منتقل کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهارکرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مختلف برای دستیابی به توسعه پایدار زمانی عملی است که ساختارهای مناسب آموزشی و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست از مقاطع ابتدایی در مدارس پایه‌ریزی شود.

در ادامه این نشست، معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان تاکید کرد: حفاظت خردمندانه از عرصه‌های محیط زیست در گروی شناخت و آگاهی جامعه از جمله جامعه  دانش‌آموزی کشور شامل دانش آموز، معلم، اولیاء و مربیان است.

آرتا همچنین یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه گسترش سواد محیط زیست بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بسته‌های آموزشی ویژه مربیان کودکان پیش‌دبستانی را تولید و ابزار کمک آموزشی شامل پوستر، فلش‌کارت، انیمیشن و داستانی و بسته‌های کمک آموزشی درباره موضوعات کتاب درسی انسان و محیط زیست را تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدی در پایان این جلسه با اعطای بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و مربیان تهیه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست  به مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش، به ضرورت معرفی و انتشار  این بسته های آموزشی در جامعه معلمان و بانوان شاغل در آن وزارتخانه به عنوان جوامع تاثیر گذار در اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

«دوستی با محیط زیست» برای بچه‌ها

چاپ یک‌ کتاب داستان محیط زیستی برای نوجوانان

۱۰ روش برای رفتار دوستانه‌تر فرزندان با محیط زیست