توافق ونزوئلا و سازمان ملل درباره برنامه غذایی کودکان آسیب دیده

برنامه جهانی‌ غذای سازمان ملل اعلام کرد که به یک توافق با دولت ونزوئلا برای آغاز یک برنامه تامین وعده های غذایی روزانه به آسیب پذیرترین کودکان کشور رسیده است.

به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، این نهاد سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه با آغاز این برنامه در سال جاری، تا سال آینده خواهند توانست به ۱.۵ نفر دانش آموز رسیدگی کند، ادامه داد که با این توافق، آنها در این کشور آمریکای لاتین حضور خواهند داشت و عملیات بشردوستانه خود را آغاز می‌ کنند که تا پایان سال جاری وعده های غذایی روزانه برای ۱۸۵ هزار کودک را فراهم خواهد نمود که این وعده ها به تدریج به افراد بیشتری گسترش می یابد.

نهاد مذکور افزود که بودجه سالانه تعیین شده برنامه واکنش بشردوستانه سازمان ملل برای ونزوئلا، ۱۹۰ میلیون دلار خواهد بود.

همانطوری که از سوی این زیر مجموعه اعلام شده، از طریق این ابتکار، وعده های غذایی مغذی به کودکان دختر و پسر، به ویژه در مدارس پیش دبستانی و آموزش ویژه ارائه می‌ شود ضمن اینکه در توانبخشی غذاخوری های مدارس نیز سرمایه گذاری می‌ شود. علاوه بر آن، کارکنان مدارس را برای اطمینان از دسترسی به غذا آموزش می‌ دهد.

«دیوید بیسلی» مدیر برنامه جهانی‌ غذای سازمان ملل که روز یکشنبه وارد ونزوئلا شده، اطمینان داد که پسران و دختران و مدارس در مرکز این عملیات قرار دارند.

وی گفت: ما معتقدیم که مدارس مناسب ترین بستر هستند تا که برنامه جهانی‌ غذای سازمان ملل به طور مستقل به جوامع برسد.

این درحالی است که بیسلی روز دوشنبه با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرده بود و مادورو ضمن تقدیر از این بنیاد، این توافق را به عنوان “اولین گام در مجموعه پروژه های بلند پروازانه که شامل پشتیبانی غذایی برای همه مردم ونزوئلا است”، توصیف نمود.

در آخرین ارزیابی انجام شده از سوی برنامه جهانی‌ غذای سازمان ملل در بین ماه های ژوئیه و سپتامبر سال ۲۰۱۹ و به درخواست دولت ونزوئلا با هدف برآورد نیازها و آسیب پذیری های خانوارها، سازمان ملل به این نتیجه رسید که از هر سه ونزوئلایی، یک نفر با عدم اطمینان غذایی روبرو است و به کمک نیاز دارد.

افزون بر آن، ۳۲.۳ درصد از ونزوئلایی ها در تضمین غذای خود مشکل دارند، رقمی‌ که شامل ۲.۳ میلیون نفر در وضعیت عدم اطمینان شدید غذایی (۷.۹ درصد جمعیت)، و ۷ میلیون نفری(۲۴.۴ درصد)، که با عدم اطمینان غذایی از نوع متوسط روبرو هستند.

منبع: ایسنا