۳۰ ورزشگاه آزادی کودک چاق در ایران تا ۲۰۳۰

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی ضمن هشدار نسبت به چاقی مفرط در کودکان، اعلام کرد: تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۳۰ ورزشگاه آزادی در ایران کودک چاق خواهیم داشت.

افشین ملایی در مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ تندرستی ایران که امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد با اشاره به اینکه ورزش همگانی به دلیل شیوع ویروس کرونا سال سختی را پشت سر گذاشت و باید با تفکر جدیدی برای مقابله با کم تحرکی حرکت می کردیم و اجازه نمی دادیم نا امیدی بر مردم سایه افکند، اظهار کرد: کمپین آماده باش را در ابتدای راه مدنظر قرار دادیم، در ادامه راه نیز پروژه نشاط را آغاز کردیم و پس از آن نیز لیگ تندرستی را اجرا کردیم و عهد کردیم از تمامی ظرفیت های موجود برای بهبود وضعیت ورزش همگانی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در دولت آینده مقوله ورزش همگانی امری اجتناب ناپذیر است و باید مردم به مشارکت در حوزه ورزش همگانی فراخوانده شوند و نباید ایرانی وجود داشته باشد که در لیگ های ورزش همگانی درگیر نباشد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه ۷۰ هزار ایرانی در لیگ تندرستی مشارکت داشتند، گفت: باید روزی به مشارکت پنج میلیون نفری دست یابیم.

ملایی با اشاره به اینکه باید مطالبه مردم از رییس جمهور بعد ورزش همگانی باشد، خاطرنشان کرد: اضافه وزن تاثیر بسیار زیادی بر هزینه های بهداشتی کشور دارد و ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف کم تحرکی ایرانیان می شود، در این مسیر مردم کالری زیادی مصرف می کنند اما این کالری ها به دلیل سبک زندگی به اضافه وزن تبدیل می شود.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: افراد چاق دو برابر بیشتر از دیگران به پزشک مراجعه می کنند و هزینه درمانی خانواده های چاق ۳۷ درصد از سایر خانواده های ایرانی بیشتر است. همچنین امید به زندگی در کودک چاق چهار سال کمتر بوده و تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۳۰ ورزشگاه آزادی در ایران کودک چاق خواهیم داشت. می‌توانیم با تلاش و همدلی در کاهشی شدن این روند گام های موثری برداریم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

شیرین کننده های مصنوعی _تهدید چاقی

راهکارهای غذایی برای مقابله با چاقی در دوران کرونا