نمایشنامه نویسان به خواسته‌های روز کودکان توجه کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان گفت: نمایشنامه نویسان در حوزه کودک، خواسته های روز کودکان را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند آثاری موفق تولید کنند.

محمد یاقوت پور عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در مجتمع فرهنگی و سینمایی این شهرستان افزود: پرمخاطب ترین اجراهای نمایشی در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های اجتماعی در طول یکسال اخیر به علت شیوع کرونا کمرنگ شده است گفت: دوران کودکی دوران آرزوها، امیدها، توقعات، رویاها و  خواسته هاست ضمن اینکه کودکان این نسل باذکاوت تر و اندیشمندانه تر از کودکان نسل گذشته هستند ولی هنرمندان در هر حال باید دغدغه های کودکان امروز را رصد و پژوهش کنند تا ضمن جلب مخاطب، آثار موفقی داشته باشند.
یاقوت پور افزود: دومین کتاب دیجیتال نمایش نامه های استان خوزستان به زودی رونمایی میشود .
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان اظهار داشت: مشکل عمده هنرمندان دزفول، نداشتن پلاتو برای اجراهای فاخر و ارزشمند است که امیدواریم نسبت به احداث ابنیه برای پلاتو  با همکاری مسوولان اقدام شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان نیز ضمن تبریک عید مبعث گفت: دزفول به واسطه ظرفیت های فراوانی که دارد میتواند  میزبان رویدادهای فرهنگی زیادی باشد .
ناصر چنانی افزود: امسال به علت شرایط کرونایی فقط بخش نمایشنامه این جشنواره برگزار شد، تاکنون کمتر به نمایشنامه نویسی پرداخته میشد و مورد غفلت قرار می گرفت که اکنون به خوبی به آن پرداخته شد.
وی گفت: همه دست به دست هم دادند و ضمن آسیب شناسی، تولیدات خوبی ارائه شد و مورد داوری قرار گرفت.
چنانی اظهارداشت: این رویداد فرهنگی می تواند قدمی ماندگار و رویدادی فاخر باشد که در خوزستان و کشور برگزار می شود و  در طول برگزاری آن شاهد نشاط، شادابی، تحرک و افزایش تولیدات نشاط آور بودیم که بخش زیادی از این تولیدات به هنرمندان دزفول تعلق دارد .
وی بیان داشت: این رویداد بخشهای زیادی شامل هنرهای نمایشی، خلاقیت های هنرهای تجسمی، نمایشنامه نویسی را در برداشت لذا می‌تواند در حوزه های مسائل فرهنگی، هنری  جریان‌ساز باشد .
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دزفول میزبان توانمندی برای این جشنواره بوده و امیدواریم این میزبانی در حوزه های بیشتری تکرار شود .

اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول عصر پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول برگزار شد وپنج آثر برتر  معرفی و ۲ نویسنده  شایسته تقدیر شناخته شدند.

منبع:ایرنا