آسیب‌های اجتماعی کودکان در قالب بسته‌های فرهنگی تحلیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی از برگزاری کارگروه اجتماعی و فرهنگی با دو دستور کار حوادث و سوانح کودکان و آسیب‌های کودکان خبر داد.

محمود ثمینی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده لرستان که امروز ۲۱ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با مسئله حوادث مرتبط با کودکان و آسیب‌های کودکان عوامل متعددی دخیل هستند که باید به آن پرداخته و این موضوع در قالب یک بسته فرهنگی، آموزشی و ترویجی تحلیل شود.

وی تصریح کرد: لازم است بروز سوانح را کاهش داده و مانع از مرگ کودکان شویم که در این رابطه باید کلیه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش این سوانح به‌موازات همدیگر برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی جامعه در زمینه حوادث اجتماعی بسیار مهم است و رسانه‌ها می‌توانند با در اختیار داشتن محتوای مورد نیاز در نشر آن بکوشند تا سوانح مربوط به کودکان کاهش یابد.

ثمینی با اشاره به اثر بخشی آموزش‌های پزشکی در کاهش مشکلات مادرزادی کودکان، اضافه کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری در این قبیل موارد بسیار مهم خواهد بود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری ۲۰ سال پیش به موضوع شبیخون فرهنگی اشاره کرده‌اند، حال ما وظیفه داریم بدانیم که تهاجم فرهنگی چیست، چگونه صورت می‌گیرد و با چه روش‌هایی می‌توان با این تهاجم که منجر به آسیب‌های نوپدید و انحرافی است، مقابله کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: در حوزه‌های مذهبی ضرورت دارد پاسخ‌های دقیق و کارشناسی شده توسط متخصصان دینی در زمینه رفع شبهات ایجاد شده توسط فرقه‌های انحرافی در فضای مجازی انتشار یابد و با اقدامات ایجابی و سلبی به‌طور توأمان با آسیب‌های نوپدید مقابله کنیم.

ثمینی اظهار کرد: در دورانی که شیعه بشدت تحت هجوم دشمنان قرار دارد باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که از این وادی به‌سلامت عبور کنیم و نسل جوان ما هم در همین مسیر تقویت شود که در این راه توجه به نیازهای جامعه، برنامه‌ریزی، انجام کار اجرایی در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان اثرگذار، مورد تأکید است.

پورسرتیپ دبیر کارگروه افزود: آسیب‌های نوپدید متناسب با شرایط زندگی امروزی و در روندی رو به رشد به وجود آمده که لازم است برای نتایج پژوهشی ارائه شده اقدامات اجرایی اثرگذاری طراحی و در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آسیب‌های نوپدید از طریق فضای مجازی به‌ویژه اینترنت و ماهواره در حال تزریق به جامعه است که لرستان نیز با این پدیده دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید توجه داشت این آسیب‌ها در بازه زمانی گذشته شکل گرفته و هم‌اکنون در حال گسترش است.

منبع:ایسنا