بررسی نقش آغوشی در سلامت کودک!

موارد بسیار متعددی در سلامت کودک شما تاثیرگذار است که در میان تمامی این موارد در این متن به صورت منحصر به فرد قصد داریم به معرفی و بررسی نقش آغوشی در سلامت کودک شما بپردازیم و اطلاعات کاملی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

 انتقال کودک از مکانی به مکانی دیگر همیشه نگرانی هایی را به همراه خود دارد اما آغوشی کودک به صورت کامل این نگرانی هار را رفع نموده و با استفاده از آن می توانید به راحتی به گشت و گذار با کودک خود بپردازید اما آغوشی نوزاد چیست و چطور می تواند در این فرایند به ما کمک کند؟

آغوشی نوزاد چیست؟

قبل از آن که بخواهیم به معرفی و بررسی نقش آغوشی در سلامت کودک شما بپردازیم، ابتدا باید بدانید که آغوشی چیست؟ جالب است بدانید که آغوشی نوزاد یکی از وسایلی است که امروزه به عنوان یکی از وسایل مهم در وسایل سیسمونی نوزاد مطرح میشود که برای حمل و نقل نوزاد به صورت ساده‌تر استفاده می شود.

قیمت خرید آغوشی نوزاد مختلف هستند که این تفاوت در قیمت به دلایل مختلفی مانند برندهای مختلف و مدل های مختلف آنها می باشد. در ادامه نیز به توضیحات بیشتری درباره مزیت های استفاده از این محصول و حالت های مختلف آنها خواهیم پرداخت.

استفاده از آغوشی نوزاد دارای چه مزایایی است؟

همان طور که در موارد فوق اشاره نمودیم، آغوشی نوزاد یکی از مهم ترین وسایل در حفظ سلامت و ایمنی کودک شما است چرا که می توانید به راحتی آن را در زمان های خواب و بیداری حمل کنید و یا از هر دو دست خود برای انجام امور منزل، آشپزی و… استفاده کنید. در این صورت سرعت به اتمام رساندن کارها به شدت بسیار بالایی افزایش پیدا می کند.

 

در چه سنینی بهتر است از آغوشی استفاده کنیم؟

یکی از کلی‌ترین سوالاتی که در خصوص آغوشی از ما پرسیده می شود، این است که در چه سنینی بهتر است از آن استفاده کنیم؟ توجه داشته باشید که زمان خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد و شما به محض تولد کودک می توانید از آن استفاده کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تا حدود ۴ الی ۵ ماهگی هنوز عضلات گردن نمی توانند به خوبی سر کودک را تحمل کنند!

بنابراین توصیه می شود که از آغوشی نوزاد بعد از ۶ ماهگی استفاده شود اما اگر قرار است قبل از ۶ ماهگی نیز از آن استفاده کنید، بهتر است حواستان را  به قرارگیری سر و موقعیت آن معطوف کنید تا مشکلی برای کودک شما به وجود نیاید.

بنابراین توصیه می کنیم استفاده از آغوشی را پس از آن که کودک بتواند بر روی سر کنترل قابل توجه ای را داشته باشد، تهیه کنید! البته در بازار نمونه های متنوع ای از آغوشی وجود دارد که جایگاهی برای کنترل سر نوزاد در آن ها تعبیه شده تا هیچ آسیب و فشاری به ناحیه گردن و سر او وارد شود.

 

آغوشی های نوزاد تا چه میزان وزنی را می توانند تحمل کنند؟

تا به امروز انواع متفاوت و مختلفی از آغوشی ها روانه بازار شده که می توانند حدودا وزنی معادل با ۳.۵ تا ۱۸ کیلوگرم را تحمل کنند. از این رو شما می توانید متناسب با وزن کودک خود از نمونه های موجود در بازار استفاده کنید.

جالب است بدانید که ۱۸ کیلوگرم عموما وزن یک کودک ۴ ساله است اما کودکان پس از ۲ سالگی قادر به راه رفتن هستند و استفاده از آن برای آن ها توصیه نمی شود.

بنابراین متوجه می شویم که نقش بسیار مهمی را برای سلامت کودک ما ایفا می کند و می تواند آن را همواره کنار مادر و یا پدر خود نگه دارد! از این رو استفاده از آن اکیدا توصیه می شود.

منبع:ایسنا