فضای مجازی لجام گسیخته در کمین کودکان

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: فضای مجازی لجام گسیخته یکی از آسیب هایی جدی است که کودکان را تهدید می کند.

دکتر عباسی در حاشیه کنفرانس تخصصی کودک در بجنورد در جمع خبرنگاران در تاریخ ۱۲ اسفندماه با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهارکرد: با شروع شیوع ویروس کرونا مجبور شدیم تا کودکان را مجبور کنیم تا در خانه بمانند و این امر سبب شد تا آن ها از حق شادی، بودن با هم بازی های خود، رفتن به مدرسه و … محروم شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای ادامه تحصیل، اجازه ورود به فضای مجازی را به کودکان دادیم اما باید تدبیری در ارتباط با فضای مجازی لجام گسیخته انجام شود.

وی افزود: در کارگروه فضاهای مجازی جلسات مستمری داریم که بعد از آن برنامه ریزی هایی انجام می شود و نتایج آن را به اطلاع والدین می رسانیم.

عباسی تصریح کرد: علاوه بر آن نیاز است تا نگاه دقیق و همه جانبه شورای عالی مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری بر این موضوع انجام و تدابیر لازم برای حمایت حقوق کودکان انجام شود.

وی بیان کرد: متاسفانه با گسترش شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی شاهد تعدادی از کانال های هتاک نیز بوده ایم که آن ها جرم عمومی محسوب می شوند و برای حمایت از کودکان نیازمند آن هستیم که با این گونه کانال ها برخورد صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگی از تحصیل، افت تحصیل و بی انگیزگی از تحصیل از پیامدهای شیوع ویروس کرونا است که در سطح ملی در حال پیگیری و انجام حرکت هایی برای حل آن هستیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

والدین درگیر فضای مجازی و تنهایی کودکان

تولید محتوا برای کودکان در فضای مجازی نیازمند متولی کاردان

اکران یک تئاتر با موضوع طبیعت و خشک‌سالی در فضای مجازی