درخشش اصفهانی‌ها در جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه

هنرمندان استان اصفهان در چهارمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه که به میزبانی کرمان برگزار شد، موفق به کسب سه رتبه در سه بخش میان‌پرده کمدی، میان‌پرده کودک و استنداپ کمدی شدند.

محمد رادمهر، که با نمایش «شمس الملوک» در این جشنواره شرکت کرده بود، با اعلام این خبر گفت: جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه، تنها جشنواره‌ای است که در ایران به‌صورت تخصصی به نمایش میان‌پرده، استنداپ کمدی و اجرای صحنه می‌پردازد و روزهای گذشته چهارمین دوره آن در شهر کرمان به دبیری صمد قربان نژاد برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش مجریان صحنه، نمایش میان‌پرده کودک، میان‌پرده کمدی و استنداپ کمدی پذیرای آثار هنرمندان بود و نمایندگانی از ۱۶ کشور خارجی نیز در آن حضور داشتند.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان اصفهان در تمام بخش‌های این جشنواره نماینده داشت و با برگزاری مراسم اختتامیه «پیمان ابراهیمی» به‌صورت مشترک رتبه سوم بخش استنداپ و «الیاس آذری» سرپرست گروه اشک و لبخند رتبه سوم بخش میان‌پرده کودک را به خود اختصاص دادند.

نویسنده و کارگردان نمایش «شمس الملوک» یادآور شد: «شمس الملوک» با بازی بنده و محمد معمارزاده نیز موفق به کسب رتبه دوم بخش میان‌پرده کمدی از چهارمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه شد و امیدوارم هر چه زودتر کرونا از بین برود تا بتوانیم روی صحنه دوباره برای مردم تئاتر اجرا کنیم.

رادمهر که امسال به‌عنوان کارگردان نمایش رادیویی «سوزنبان» و بازیگر تئاتر «تتراکرومات» در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز حضور داشته، دربارۀ نمایش «شمس الملوک» توضیح داد: کاراکتر اصلی این نمایش، مدافع حقوق زنان است. بر این نکته تأکید دارم به این خاطر که معمولاً در نمایش‌های کمدی زنان را مورد تمسخر قرار می‌دهند اما من با خلق شخصیت «شمس الملوک» خلاف این رویه را پی گرفتم و نشان دادم که می‌توان زن پوش بود اما لودگی نکرد.

سرپرست گروه «کیارش» افزود: متأسفانه به دلیل استفاده‌های نادرست از زن پوشی در نمایش و پایین آوردن شأن بانوان به این واسطه، مسئولان اصفهان دید درستی به این ماجرا ندارند اما «شمس الملوک» در همین لباس جایگاه زن و مادر را ارتقا می‌بخشد.

منبع:ایسنا