شیوع کرونا و ماندن در خانه خشونت علیه کودکان را افزایش داد

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: شیوع کرونا و تغییر شیوه زندگی و ماندن در خانه خشونت علیه کودکان را افزایش داد.

محمود عباسی روز سه شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در سالن غدیر استانداری سمنان ابراز داشت: مساله بازماندگی از تحصیل و فضای مجازی افسارگسیخته از دیگر چالش‌های امروز کودکان جامعه به دلیل شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: آموزش استفاده از فضای مجازی و ارتقای آگاهی خانواده‌ها نقشی مهم در کاهش آسیب‌ها به دلیل استفاده ناصحیح از فضای مجازی دارد و باید بیش از پیش این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی نزدیک به یک سوم  جمعیت را کودکان تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد باید حقوق کودکان  و خشونت علیه کودکان جدی گرفته و به رسمیت شناخته شود و برای رفع چالش‌ها و تحقق خواسته‌های کودکان بیش از پیش تلاش شود.

عباسی تصریح کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک توجه به حقوق کودک را در اولویت قرار داده است و  در شرایط کرونایی تحقق حقوق کودک و چشم‌اندازهای آن با  چالش هایی مواجه شد و اهداف بلند تحقق مدرسه فصلی در ارتباط با آموزش، ترویج و ارتقاء حقوق کودک است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف بلند افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک در استان‌ها جلب توجه مسئولان به موضوع مهم حقوق کودکان به ویژه در شرایط سخت کرونایی است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری  اضافه کرد: هم افزایی بین دستگاهی در ارتباط با اهمیت حقوق کودک باید بیش از پیش مورد توجه باشد و رصد مشکلات در این حوزه از اهداف مهم افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک است.

وی اظهار داشت: در مدرسه زمستانه حقوق کودک قرار است با زبان کودکان برای توجه به حقوق اولیه این قشر از جامعه قدم های مثبتی برداشته شود و متناسب با چالش هر استان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: سمنان استان پیشتاز کشور در زمینه توجه به حقوق کودک و شهروندی  است و عملکرد استان در این زمینه ستودنی است.

به گزارش ایرنا، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری به منظور افتتاح کلینک حقوق کودک و افتتاح چهاردهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک به استان سمنان سفر کرد.

منبع:ایرنا