نخستین مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» در پایتخت برگزار می‌شود

رئیس پردیس تئاتر تهران گفت: این پردیس نخستین مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» را با شعار شادی و نشاط در خانواده ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

به گزارش از پردیس تئاتر تهران، «حسین عالم‌بخش» اظهارداشت: در این روزهای سخت که لازم است در راستای مبارزه با کرونا حضور خانواده‌ها در اماکن عمومی به حداقل برسد از یکسو و لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از سوی دیگر ما را بر آن داشت تا اقدام به طراحی و برگزاری مسابقه مجازی شاد و مفرح «تئاتر کاغذی» بکنیم.

وی گفت: فراخوان این مسابقه در پرتال پردیس تئاتر تهران به نشانی pardistheater.ir منتشر شده و در این راستا، در حدود ۱۰ دقیقه فیلم آموزشی شامل معرفی جشنواره، نحوه ساخت عروسک و ساخت دکور تهیه شده و در این پرتال بارگذاری شده است.

«عالم‌بخش» ضمن ابراز امیدواری نسبت به تاثیرات مثبت مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» در ارتباط بین والدین و فرزندان در این روزهای سخت کرونایی بر شعار همیشگی پردیس تئاتر تهران، «اینجا چراغی روشن است!»، تاکید و این مجموعه را یک مرکز حرفه‌ای تئاتر برای مردم و متعلق به عموم شهروندان عنوان کرد.

براساس این گزارش، تئاتر کاغذی یکی از شیوه‌های نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شود، عروسک‌ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می‌شوند.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» می‌توانند تا ۲۰ اسفندماه با موضوع‌های کرونا را شکست می‌دهم(روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا)، من و کتابم (با انتخاب بخشی از داستان‌های کوتاه ایرانی در کتاب‌های مورد علاقه)، خاطرات مدرسه، آداب و رسوم عید نوروز در شهر من، خاطرات خانواده (مهمانی‌ها، سفرها، دورهمی‌ها قبل از کرونا و …….) با مشارکت اعضای خانواده نمایش خود را براساس فیلم آموزشی که در پرتال پردیس تئاتر تهران بارگذاری شده، اجرا کنند و  فیلم آن را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ ارسال ‌کنند.

برای شرکت در این مسابقه، رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری لازم نیست و ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل با کیفیت امکان‌پذیر است.

ویدئوها باید از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند و مدت زمان اجرای تئاتر کاغذی باید بین ۲ تا چهار دقیقه باشد.

اسامی برگزیدگان و زمان اختتامیه مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» در پرتال پردیس تئاتر تهران اعلام می‌شود.

مرتبط:

اکران فیلم‌ تئاتر کانون در فضای مجازی از اول بهمن