راه اندازی کمپین فلج اطفال در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با اجرای کمپین فلج اطفال در جنوب کرمان ۲۴ هزار و ۳۹۰ کودک زیر پنج سال توسط ۲۶۱ تیم قطره فلج اطفال دریافت می کنند.

” اصغرمکارم ” رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در ایام کرونا اظهار کرد: فراگیری بیماری کووید۱۹ مانع از اجرای واکسیناسیون به موقع در منطقه نشده است و کادر بهداشتی همانند گذشته این بخش از اقدامات پیشگیرانه خود را با جدیت پیگیر هستند.

وی با اشاره به پوشش بیش از ۹۵ درصدی تمام واکسیناسیون‌ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: بیماری فلج اطفال یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر است که تا ریشه کنی نهایی فاصله چندانی ندارد این بیماری در حال حاضر فقط در کشورهای پاکستان و افغانستان مواردی از ابتلا دارد که به همین دلیل واکسیناسیون فلج اطفال در استان‌های نوار مرزی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مکارم از برگزاری کمپین فلج اطفال در جنوب کرمان خبرداد و گفت: بطور کلی این کمپین سال‌جاری در دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل، ایرانشهر و مناطقی از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، خراسان جنوبی و جیرفت برگزار می شود که جمعیت هدف جنوب کرمان در دو شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب در دو نوبت واکسن خوراکی فلج اطفال را طبق روال سال‌های گذشته بصورت خانه به خانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای این کمپین ۲۴ هزار و ۳۹۰ کودک زیر پنج سال توسط ۲۶۱ تیم در جنوب کرمان قطره فلج اطفال دریافت می کنند اظهار کرد: نوبت نخست کمپین طرح فلج اطفال ۲۵ لغایت ۲۸ بهمن و نوبت دوم ۱۶ لغایت ۱۹ اسفند سال‌جاری اجرا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اجرای کمپین در شهرستان‌های رودبار جنوب و قلعه گنج از مردم این مناطق درخواست می شود با تیم‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

علائم و پیشگیری از بیماری فلج اطفال

نقش موثر کاردرمانی در کاهش عوارض اختلال فلج مغزی کودکان

سندرم پیررابین چیست و چگونه درمان می شود؟