۴ راه ساده برای کنترل استرس در محیط کار

کنترل نکردن استرس در محیط کار موجب عدم پیشرفت کاری شما می شود پس با این روش ها سعی کنید استرس شغلی خود را کنترل کنید تا موفق باشید.

برای داشتن کاری پر انرژی و خستگی کمتر باید بتوانید که برخی تغییرات در عادات خود ایجاد کنید . شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در محیط کار خود استرس داشته باشید و از انجام کارتان جلوگیری نماید و نتوانید کاملا کار خود را انجام دهید .

کنترل استرس

برخی کارهای ساده وجود دارند که می توانید با کمک آنها به یک کارمند پر کار تبدیل شوید و دیگر هیچ استرسی نخواهید داشت و این موارد عبارتند از :

۱٫ نرم افزارهایی که از آنها زیاد استفاده می کنید را حذف کنید

اگر شما در انجام کامل کارهایی که باید در طی روز را انجام دهید ، با کمبود زمان مواجهه می شوید ، می تواند به چندین دلیل باشد که برخی از آنها عبارتند از پرحرفی ، استفاده از تلفن همراه ، مکالمه تلفنی و… . برای اینکه تبدیل به یک کارمندی که قادر به انجام تمام کارهایی که در طول روز به ان سپرده می شود ، شوید باید برخی تلنگرها را انتخاب کنید و عمل نمایید .

اگر شما از برنامه های تلفن هوشمند خود در محل کارتان استفاده می نمایید و زمان زیادی را از شما می گیرند ، می توانید آنها را پاک کنید تا بتوانید به تمام کارهایتان برسید .

شاید کار سختی باشد و برای دیدن نتیجه آن برای مدت یک هفته آنها را حذف کنید و حتما نتیجه کار را مشاهده خواهید نمود .

۲٫ قبل از خواب یک یادداشت بنویسید

برای به یادآوردن و فراموش نکردن کارهایی که می خواهید در طول روز انجام دهید ، می توانید قبل از خواب آنها را با خود مرور کنید تا فراموش نکنید . با این کار شما سریع تر خواهید خوابید و این تنها به یک دلیل است چرا که احساس مسئولیت خواهید کرد و دیگر در صفحه های مجازی مشغول نخواهید شد که در نتیجه تبدیل به یک انسان منظم و مسئولیت پذیر خواهید شد .

همچنین می توانید یک ساعت قبل از خواب یک ساعت تنظیم نمایید که زمان خواب را برای شما یادآوری نماید و همچنین یک ساعت دیگر برای صبح تنظیم نمایید که سر موقع بیدار شوید و در محل کارتان سریعتر حضور یابید .

۳٫ همیشه در کنارتان یک بطری آب قرار دهید

با نوشیدن آب کافی می توانید توانایی انجام به نحو احسنت کارهایتان را افزایش دهید . برای این کار قبل از ترک کردن خانه تان می توانید یک بطری آب را با خودتان حمل نمایید و با خودتان به محل کارتان ببرید .

همچنین در نظر داشته باشید زمانیکه آب در دسترستان باشد ، از آن بیش از حد خواهید نوشید . فواید نوشیدن آب بسیار زیاد است و برخی از آنان عبارتند از تقویت دستگاه گوارش ، کاهش وزن و…

۴٫ تحرک داشته باشید

استرس اغلب نه تنها یک مشکل روان شناختی است بلکه علل فیزیولوژیکی دارد . برای درمان این مسائل می توانید با استفاده موارد بالا این مشکل را حل نمایید و علاوه بر آنها ، تحرک نیز می تواند از میزان استرس شما بکاهد و داشتن تحرک و یا ورزش کوتاه قبل از شروع کار می تواند موثر باشد و روزتان را نیز پر انرژی تر آغاز خواهید کرد .