حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز تصمیم‌گیری‌ها

فرماندار ابهر گفت: حفظ سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت تصمیم‌گیری‌ها در آموزش‌وپرورش است.

وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ابهر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از معضلات اصلی پیش روی مبارزه با کرونا عادی‌انگاری بیماری است، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده که با رنگ‌ها نمی‌توان بازی کرد، زیرا رنگ‌ها تنها موضوعات قراردادی بوده و می‌توانند به سرعت تغییر کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود حتی یک نفر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند برای یک شهر خطرآفرین باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیمار در جامعه تردد می‌کند، می‌توانند افراد زیادی را آلوده کند.

این‌ مسئول با تاکید بر اینکه برخی از افراد نیز احساس بیماری نداشته، بلکه ناقلان خاموش بوده و در جامعه در حال فعالیت هستند، ادامه داد: به همین جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه زدن‌ ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری از این افراد به جامعه موثر باشد.

نوروزی کسب رتبه برتر توسط شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر را نشان از برنامه‌ریزی منظم و دقیق و فعال بودن شورا عنوان کرد و افزود: دستور کارهای مطرح شده در جلسه باید متناسب با شرایط و چالش‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام‌الله دهه‌فجر، گفت: در ایام دهه‌فجر به علت شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیچ برنامه تجمعی در سطح شهرستان ابهر نخواهیم داشت و از ظرفیت فضای مجازی برای گرامی‌داشت این ایام مبارک استفاده خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر اینکه مدارس باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس افزایش دهند، تصریح کرد: سلامتی دانش‌آموزان باید در اولویت آموزش‌وپرورش و همه مسئولان مرتبط با این حوزه قرار گیرد.

فرماندار ابهر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ‌سازی نحوه صحیح استفاده از این فضا، جلب مشارکت خیرین و تشکیل اتاق فکر، اضافه کرد: از ظرفیت عظیم خیرین علاوه بر پروژه‌های آموزشی باید در حوزه تربیتی نیز استفاده شود.

وی با پرداختن به این ‌موضوع که باید توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمانی در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد، یادآور شد: هر مدیری باید تلاش کند در زمان مدیریت و مسئولیت خود اثربخش بوده و خدمات ماندگار از خود بر جای گذارد تا موجب ارتقای کیفیت سازمان شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر نیز در ادامه جلسه از کسب رتبه برتر توسط شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر در استان خبر داد و افزود: امیدواریم تا خروجی شوراهای آموزش‌وپرورش نتایج مثبتی برای فرهنگیان، دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور و اولیا داشته و موجب ارتقای آموزش‌وپرورش شود.

محمدحسین شریفی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای آموزش‌وپرورش، افزود: شورای آموزش‌وپرورش ابهر در طول یک سال گذشته ۹۳ مصوبه در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، اداری، مالی، عمرانی، رفاهی و خدماتی، پژوهشی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی، ادامه داد: با توجه به اینکه تعریف باسوادی در دنیای امروز تغییر کرده، نیازمند آموزش مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه سوادآموزی هستیم.

شریفی، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از دغدغه‌های اصلی در مجموعه آموزش‌وپرورش عنوان و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی حرکت کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تضمین سلامت دانش‌آموزان با غذای خانگی

نقش والدین در کنترل احساسات دانش‌آموزان

اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا