محتوای دوره پیش دبستانی باید متناسب با وضعیت بوم و منطقه باشد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، گفت: محتوای دوره پیش دبستانی باید عالمانه و کارشناسانه و متناسب با وضعیت بوم و منطقه بوده و دارای اثربخشی تربیتی قابل توجه برای کودکان باشد.

رشید قربانی امروز (۱دی) در وبینار تخصصی کارگروە تولید محتوای پیش دبستانی کە بە صورت مجازی برگزار شد، تهیه و تولید محتوای دوره پیش دبستان را با اهمیت دانست و اظهار کرد: محتوای تولید شده باید عالمانه، کارشناسانه و متناسب با وضعیت فرهنگی و بومی منطقه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با همفکری و همدلی استان‌ها و حمایت و پشتیبانی وزارت اقدامات در خور توجهی در راستای تهیه محتوای آموزشی مورد نیاز نوآموزان تهیه و مسیر برای رشد و بالندگی نونهالان و آینده سازان فراهم شود .

قربانی با اشاره به اهمیت دوره کودکی و پایه و اساس بودن این دوره در زندگی هر فرد و مبنای دینی و علمی تربیت صحیح در سنین کودکی، عنوان کرد: تجربه عقلی و عملی نشان دهنده این است که آموزش در این سنین دارای اهمیت زیادی می باشد .

وی با بیان اینکه آموزش سنین بالا اثر بخشی کمتری دارد، اظهار کرد: با توجه به فطرت الهی نهادینه شده در وجود  انسان و با مدیریت، برنامه ریزی درست  و اقدام منطقی، اهداف آموزشی و تربیتی به خوبی محقق خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای آموزش پیش دبستان در چند سال اخیر، اظهار داشت: با پیگیری وزیر محترم آموزش و پرورش، بالاخره زحمات و تلاش ها به ثمر نشست و مدیریت کامل دوره پیش دبستان و سنین پایین تر به آموزش و پرورش واگذار و مقرر است مدیریت امور در اختیار آموزش و پرورش بوده و از یک کانال هدایت و اهداف پیش بینی شده بر اساس سند تحول عملیاتی شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت محتوا و تولید محتوای مورد نیاز دوره پیش دبستان اشاره و تصریح کرد: محتوای این دوره باید عالمانه و کارشناسانه و متناسب با وضعیت بوم و منطقه بوده و دارای اثربخشی تربیتی قابل توجه برای کودکان باشد .

قربانی با تاکید بر ضرورت توجه به تاثیر گذاری مربی و کودک و آماده سازی نیروی انسانی و مربیان، گفت: کودکی سن حساسی است و این دوره نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آماده بودن بستر کار و اهمیت بهره مند شدن کودکان در این سنین، گفت: در فرایند آموزشی باید مربی، کودک و محتوا را با هم ببینیم و تعامل آنها اثر بخش خواهد شد .

وی ادامه داد: با تشکیل سازمان و متولی آموزش پیش دبستان در آموزش و پرورش، انشاء الله اقدامات خوبی در راستای پیش بینی چارچوب کامل برای تولید محتوا و آماده سازی نیروی انسانی انجام و مربیان تحت آموزش قرار گیرند .

قربانی در بخش پایانی سخنان خود از اعضای کارگروه تولید محتوا خواست به این موضوع توجه خاصی داشته باشند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سطح استان کردستان نیز اقدامات خوبی در راستای تهیه و تولید محتوا انجام شده است، گفت: تدوین و تولید محتوا خیلی اهمیت داشته و نیاز به کارشناسی دارد و باید متناسب با فرهنگ بوم کودکان باشد چون محتوا و تعامل مربی و نو آموزان مسیر آینده آنان را هموار خواهد کرد .

منبع:ایسنا

مرتبط:

برگزاری دوره پیش دبستانی به شکل مجازی و رایگان

پیشنهاد تدریس زبان انگلیسی از کلاس سوم ابتدایی

سوالاتی که هر مادری باید از کودکش بپرسد