ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست شود

شاعر جوان یزدی بر لزوم استفاده ادبیات برای آشتی مردم با سیاست تاکید کرد و گفت: ناخودآگاه با وجود زندگی در موقعیت جغرافیایی خاورمیانه، نمی‌توان از سیاست فاصله گرفت و شعر می‌توان بصیرت جامعه از سیاست را ارتقا داد.

«زهرا خوش‌اندام» در حاشیه مراسم رونمایی از اثر «رفتن» که در هتل مشیرالممالک و با حضور مسئولان استان برگزار شد،گفت: سبک اشعار من در این کتاب، سپید با مضامین عاشقانه و اجتماعی است ولی درون‌مایه‌ی این اشعار غمی درونی دارد.

وی از چاپ کتاب دیگری در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: کتاب شعر بعدی را آغشته به ادبیات و سیاست می‌نویسم تا این دو مقوله را به هم پیوند داده و آشتی بدهم.

این شاعر جوان یزدی با بیان این که شناخت مردم و معرفی این اشعار به جامعه با مرور زمان میسر خواهد شد، گفت: در این جامعه سیاست‌زده، ناخودآگاه با زندگی در موقعیت جغرافیایی خاورمیانه آلوده به مسائل سیاسی می‌شویم و نمی‌توان از سیاست فاصله گرفت.

وی افزود: زندگی در خاورمیانه به این معناست که ممکن است با حرف یک سیاست‌مدار دچار تغییر و تحول زیادی شد لذا باید با اطلاعات و درک بالای سیاسی، بهتر در قبال مسائل جامعه بایست مواجهه داشته باشیم.

این شاعر ۲۵ ساله و محصل رشته علوم سیاسی و دکتری روابط بین‌الملل با بیان این که ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست در جامعه سیاست زده امروز شود، گفت: ادبیات می‌تواند یاری کننده این مقوله باشد و واژگان سخت سیاست را در قالب داستان و شعر به گوش مخاطب برساند.

وی از پیشینه علاقه خود به شعر از دوران کودکی یاد کرد و در مورد فرایند چاپ کتاب اخیرش گفت: در وهله اول، تامین هزینه بالای چاپ کتاب و در وهله دوم حمایت از ناشران در چاپ اثری با اشعار سپید لازم بود که خوشبختانه موسسه ادبی و فرهنگی «یادداشت نو» در این باره همراهی کرد.

خوش‌اندام در پایان با تاکید بر ضرورت مطالعه شعر در جامعه، تصریح کرد: جوانان نباید صرفاً به دنیای مجازی بسنده کنند بلکه باید بدانند هیچ فضایی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود و لازم است با خرید کتاب شعرای مختلف، ضمن حمایت از آن‌ها با کاغذ و کتاب آشتی کنند.

در این مراسم که با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد برگزار شد، «محمود الهام بخش» استاد زبان و ادبیات فارسی سخنانی پیرامون مقوله شعر و ادبیات ارائه کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

همایش «مطالعات ادبیات کودک» فراخوان داد

چالش درباره وضعیت ادبیات کودک

تاریخ ادبیات بچه‌ها را دیوانه کرده!