مراقبِ خطرات فضای مجازی برای بچه‌ها باشید!

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به استفاده دانش آموزان از نرم افزار “شاد” در شرایط کرونایی، گفت: این امر موجب شده دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی بیشتر شود و همین موضوع می‌طلبد والدین با هوشیاری بیشتری فعالیت فرزندان خود در این فضا را رصد کنند.

علی عباسی کسانی، با اشاره به شیوع کرونا، گفت: همین امر موجب شده انجام بسیاری کارها و فعالیت ها به سمت فضای مجازی سوق پیدا کند.

وی افزود: در این بین با تعطیلی مدارس، بستر آموزش دانش آموزان هم به فضای مجازی راه پیدا کرده و در حال حاضر دانش آموزان از نرم افزارهای مختلف از جمله اپلیکیشن “شاد” برای یادگیری دروس مدرسه استفاده می کنند.

عباسی کسانی تصریح کرد: استفاده از این اپلیکیشن موجب شده دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی بیشتر شود و همین امر ممکن است آنها را در معرض مخاطرات این فضا قرار دهد، بنابراین لازم است والدین با هوشیاری بیشتری فعالیت فرزندان خود را در این فضا رصد کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری تعیین زمان برای استفاده از فضای مجازی است، والدین باید ساعت ورود و خروج به این فضا را برای فرزندانشان تعیین کرده و به آنها یاد بدهند بیشتر از وقت تعیین شده نباید در این فضا حضور داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از طرفی والدین باید هنگام استفاده از فضای مجازی کنار فرزندان خود باشند و به هیچ وجه فرزندان خود به ویژه کودکان را با این فضا تنها نگذارند.

وی افزود: همچنین ضروری است والدین قبل از ورود فرزندان به فضای مجازی آموزش های لازم را به آنها بدهند، بطور مثال باید به فرزندان خود یاد بدهند از هرگونه “چت” کردن با افراد غریبه در این فضا به طور جد اجتناب کنند.

عباسی کسانی از والدین خواست تا از نصب هرگونه شبکه های اجتماعی بر روی گوشی یا تبلت مورد استفاده کودکانشان خودداری کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه همچنین از والدین خواست تا به فرزندان خود یاد بدهند از ارسال هرگونه عکس و فیلم خانوادگی موجود در گوشی یا تبلت برای افراد غریبه خودداری کنند.

این مقام انتظامی به والدین توصیه کرد نرم افزار “شاد” یا هر اپلیکیشن آموزشی دیگر را حتما از سایت های معتبر آموزش و پرورش دانلود کنند.

وی همچنین از والدین خواست تا به فرزندان خود یاد بدهند در زمان استفاده از نرم افزار “شاد” هم به صحبت افراد غریبه گوش نکرده و در صورت دریافت پیام از افراد غریبه حتما موضوع را به والدین خود گزارش دهند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

راهکارهای امنیت مجازی کودکان در قرنطینه

استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان است

مراقب کلاهبرداری‌های از جنس شاد باشید