چرا باید دندان‌های کودک خود را ارتودنسی کنیم؟

متخصص ارتودنسی گفت: مراجعه نکردن بهنگام برای شروع درمان ارتودنسی و ارتوپدیک در کودکان می‌تواند منجر به ایجاد ناهنجاری‌های دندانی و فکی شدید در آینده شود.

آذین نوریان، در رابطه با درمان‌های دندان‌پزشکی در کودکان، اظهار کرد: در جدیدترین گایدلاین‌های سازمان جهانی کنترل و پیشگیری عفونت، درمان‌های دندان‌پزشکی و مراقبت‌های پیشگیرانه به خصوص در کودکان تاکید شده است؛ بنابراین والدین باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت مشاهده علائم پوسیدگی و حتی مراقبت‌های پیشگیرانه از جمله استفاده از شیاربندها و وارنیش فلوراید در کودکان به مطب دندان‌پزشکی مراجعه کنند.

وی با اشاره به طولانی بودن درمان‌های ارتودنسی که نیاز به مراجعه منظم بیمار دارد، افزود: مراجعه نکردن منظم این بیماران می‌تواند منجر به حرکات نامطلوب دندانی و در مواردی آسیب‌های وارده ناشی از شکستگی وسایل و زخمی کردن بافت دهان شود.

این پزشک در رابطه با عواقب مراجعه نکردن منظم والدین برای درمان ارتودنسی، تصریح کرد: مراجعه نکردن بهنگام برای شروع درمان ارتودنسی و ارتوپدیک در کودکان می‌تواند منجر به ایجاد ناهنجاری‌های دندانی و فکی شدید در آینده شود که گاهی اوقات به تنهایی قابل درمان با ارتودنسی نبوده و نیاز به درمان جراحی فک خواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌شود والدین مراجعه برای معاینات ارتودنسی در دوران پاندمی کرونا را به تعویق نیندازند.

این متخصص ارتودنسی با تاکید بر اینکه عموم مردم خصوصاً در دوران پاندمی کووید – ۱۹ با دقت نظر بیشتری به رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از جمله استفاده صحیح و مرتب از مسواک و نخ دندان بپردازند تا از ایجاد پوسیدگی و بیماری‌های لثه پیشگیری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز مشکلات دهان و دندان حتما مراجعات دندان‌پزشکی برای درمان را به تعویق نیندازند تا از آسیب‌های متعاقب بعدی جلوگیری شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مواد غذایی که دندان پزشک ها نمی خورند

۳ روش ساده برای پیشگیری از کج در آمدن دندان

مراقب باشید؛ دندان عضوی است که ترمیم نمی‌شود