راویان برتر “قصه های ایثار” در گیلان معرفی شدند

شش قصه گوی برتر “قصه های ایثار” از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: هلیا میرزاخانیان از مرکز شماره یک کانون بندرانزلی، سیده‌ یسنا جلالی چمنی از کانون پرورش فکری صومعه‌سرا و ستیا فرساد از مرکز شماره ۲ کانون آستارا  در گروه سنی ۷ تا ۲۲ سال برگزیده شدند.

اسفندیار ضیائی اظهار داشت: عباس عسکرزاده از اسالم، فاطمه نصیر از فومن و فاطمه حسن‌ لو از شهرستان رودبار در بخش بزرگسالان به عنوان برگزیده قصه های ایثار معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: هیات داوران با نگاهی ویژه به شاخصه‌ قصه‌های ارسالی و جنبه‌های روایی، اثربخشی و تصویرآفرینی قصه‌ها در ذهن مخاطب، ارایه‌ خلاقانه قصه ‌از سوی قصه‌گو و ایجاد ارتباط صحیح و صمیمانه با مخاطب این قصه گویان را برتر معرفی کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه فراخوان قصه های ایثار با همکاری بنیاد حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس انجام گرفته بود، اضافه کرد: این فراخوان با هدف نهادینه‌ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر قصه‌گویی منتشر شده بود.

وی یادآور شد: رخدادها و خاطرات هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس، زندگینامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آزاد سازی خرمشهر، روایت حماسه‌ آفرینی شهیدان هشت‌ سال دفاع مقدس و نقش‌ آفرینی شهدای گیلانی مدافع‌ حرم از موضوعات پیشنهادی برای شرکت در قصه‌ گویی بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار داشت: برگزیدگان این فراخوان در ویژه‌ برنامه مجازی “سلاله‌ یاس”  همزمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت با اهدی لوح سپاس و جایزه قدردانی‌ می‌ شوند.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان عضو مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری گیلان هستند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

درخشش کودکان ایرانی در مسابقه نقاشی بلغارستان

مسابقۀ نقاشی با موضوع حقوق کودک

کسب رتبه اول نقاشی یونیسف توسط کودکان کانون پرورش فکری