چند پیشنهاد ویژه برای شروع یک روز خوب

شروع یک روز خوب برای ارتقای سطح زندگی خودتان بسیار مهم و ضروری است، چندین راه و پیشنهاد ویژه برای شروع کردن یک روز خوب وجود دارد.

همه شما باید یاد بگیرید که چگونه افکار خود را نظم و ترتیب ببخشید تا بتوانید در هر جنبه از زندگی اتفاقات خوبی را تجربه کنید. اگر به دنبال راهکاری هستید که سطح زندگی خود را ارتقا دهید، باید مراقب افکارتان باشید. در این قسمت روش های بهتر زندگی کردن و روتین صبحگاهی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید از طریق این راهکار ها صبح و روز خود را با افکار بهتری آغاز کنید.

شروع روز خوب
مواد غذایی مناسب را به مغزتان برسانید

برای این که در طول روز از لحاظ ذهنی قدرت کافی داشته باشید، اول باید مواد غذایی مناسب را به مغزتان برسانید. این مواد غذایی می تواند همان مواد غذایی خوردنی و یا حتی افکار شما باشند. چیزی که به ذهن تان وارد می شود، افکارتان را تعیین می کنند. افکار شما فعالیت هایتان را تعیین می کنند و فعالیت هایتان، نتایج کار را رقم می زنند پس سعی کنید صبح خود را با یک روتین مناسب آغاز کنید مثلاً :

  • سعی کنید صبح ها به اتفاقات خوب روز گذشته فکر کنید.
  • استرس را از خودتان دور کنید.
  • شکرگذاری داشته باشید.
  • سپس با این افکار آرامش بخش یک فنجان قهوه بنوشید.
  • به مدت نیم ساعت یک مطلب انگیزشی بخوانید و به انجام کار های دیگر خود بپردازید.

شروع یک روز خوب

برای خود روتین مثبت تعیین کنید

زمان بگذارید و روتین روزانه برای رسیدن به موفقیت برای خودتان تعیین کنید. به طور مثال می توانید زمانی را اختصاص دهید، مقاله های وبلاگ یا کتاب هایی را بخوانید که انگیزه شما را افزایش می دهد و از تجربیات افراد موفق استفاده کنید.

اگر فقط اطلاعات خود را افزایش دهید، بدون این که دست به کاری بزنید، پس کار با ارزشی انجام نداده اید. اگر چیز های کوچک را به طور مداوم انجام دهید، قطعا به نتایج خوبی می رسید پس سعی کنید کار های کوچک و مناسب را در طول روز برای خود به جریان بیندازید.

همیشه دیدگاه مثبتی به زندگی داشته باشید

قوانین و استراتژی هایی را برای زندگی بهتر در خودتان یادآوری کنید.

وضعیت ثابتی را در خودتان نگه دارید

به دنبال انجام کارهای مثبت باشید و همیشه با یک ساختار کاملاً واضح و روشن پیش بروید.

پیشنهاد ویژه :۱۱ مرحله برای شروع یک روز خوب

باید یاد بگیرید یک سیستم روتین روزانه برای موفقیت داشته باشید که برای انجام آن باید راهکار های زیر را در پیش بگیرید:

مرحله اول:ذهن خود را آرام کنید

باید یاد بگیرید ذهن تان را از افکار استرس زا آرام کنید. مدتی قرض و بدهی را فراموش کنید و مکالمه های سخت و استرس زا را کنار بگذارید تا ذهنتان را آرام کنید.

چطور در یک زمان به آرامش و موفقیت برسیم؟

 

مرحله دو:قدرشناسی خود را ابراز کنید

اجازه دهید که ذهن شما روی قدرشناسی تمرکز کند، توجه خود را به چیز های ناکارآمد در زندگی جذب نکنید.

مرحله سه:چیزهای مثبت بخوانید

اگر می خواهید زندگی خوبی و پر از آرامشی را احساس کنید و انگیزه داشته باشید، به خواندن چیزهای مثبت بپردازید و دیدگاه خود را به زندگی ارتقا دهید.

مرحله چهار:برای روز خود برنامه سختگیرانه نداشته باشید

در روزهای عادی و زمانیکه مسئولیت جدی خاصی ندارید بهتر است برای انجام کارهایتان برنامه ای جدی و ساعت کاملا مشخصی نداشته باشید زیرا اگر نتوانید کارهایتان را سر ساعت انجام دهید، دلسرد می شوید و این گونه کارتان برای شروع یک روز فوق العاده بسیار سخت خواهد بود. برای برنامه ریزی لیستی از کارهای اصلی و فرعی فردایتان آماده کنید و بر اساس اولویت بندی آنها را انجام دهید.

مرحله پنج:چیزهایی که کشف کرده اید را یادداشت کنید

چند دقیقه زمان بگذارید و در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید و در مرحله قبل به درد شما خورده است، نت برداری کنید تا بعداً هم بتوانید از آن ها استفاده کنید.

یادداشت برداری

مرحله ششم :اهداف خود را مرور کنید

اهداف چیزهایی مانند آرزوهایتان می باشد. بنابراین باید سعی کنید انگیزه خود را بالا ببرید، آن ها را ثبت و ضبط کنید، به خودتان یادآوری کنید که برای آینده چه هدفی دارید.

مرحله هفتم :ارزش آفرینی کنید

برای داشتن یک روز فوق العاده و افزایش اعتماد به نفس ارزش آفرینی کنید. ارزش آفرینی می تواند در هر کاری خلاصه شود فقط کافیست حس خوبی را به شما منتقل کند.

مرحله هشتم:پس از بیدار شدن از خواب به چیزی فکر نکنید

برای اینکه روز خوبی را آغاز کنید، با آرامش از خواب بیدار شوید و زمان برخاستن از خواب به چیزی فکر نکنید و تصمیم انجام کاری را نگیرید. برای برنامه ریزی روز بعد حتما شب قبل این کار را انجام دهید.

مرحله نهم :نفس عمیق بکشید

نفس عمیق کشیدن ضربان قلب تان را تنظیم، استرس تان را کمتر و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند. پس نفس عمیق بکشید و این ورزش را هر روز ۳ بار یه در صورت داشتن وقت هر ۵ دقیقه یکبار تکرار کنید.

خستگی ذهنی

مرحله دهم :از چیزهای دیگر الهام بگیرید

مثلاً یک ویدئوی آنلاین پیدا کنید که باعث انگیزه دادن به شما شود و تاثیر مثبتی روی احساسات تان بگذارد.

مرحله یازدهم :فقط شروع کنید

زمانی که ناسا موشک را پرتاب کرد، مفهومی که از آن استفاده می کردند این بود که فقط باید کار را شروع کنیم، به سمت جلو برویم تا یک راهی برای رسیدن به موفقیت سر راهمان باز شود. شما نیز باید همین روش را در پیش بگیرید. که قطعا موفق خواهید شد.