چطور در بدترین شرایط کنترل زندگی را بدست بگیریم؟

گاهی اوقات ممکن است در شرایط بدی از زندگی قرار بگیریم و نتوانیم همه چیز را کنترل کنیم و کنترل زندگی از دستمان برود در این مواقع قدم های کوچک بردارید و امیدوار باشد.

اولین قدم برای پس گرفتن کنترل زندگی این است که قبول کنید کنترل خود را از دست داده اید سپس می توانید از صفر شروع کنید و به سمت جلو حرکت کنید. وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، آسان ترین کار این است که وضعیت را انکار کنید و هر کاری می توانید انجام دهید تا بدانید چه اتفاقی دارد می افتد.

کنترل زندگی

مساله این است که این هیچ چیزی را حل نمی کند. در حقیقت، در برخی موارد، ممکن است اوضاع را بدتر کند، به خصوص با مشکلات مالی یا سلامتی. کاری که باید انجام دهید این است که کنترل وضعیت را به دست بگیرید. حتما، پس گرفتن کنترل زندگی زمانی که که همه چیز بد به نظر می رسد ، گاهی ممکن است غیر ممکن باشد.

اما خبر خوب این است که تنها نیستید و بسیارند افرادی که در زندگی وضعیت سخت و حساس را تجربه می کنند اما آنها با دانستن راه حل هایی که در ادامه این بخش خواهیم گفت شرایط را وقتی همه چیز بهم میریزد کنترل می کنند.

وقتی همه چیز بهم ریخته چطور کنترل زندگی را دوباره در دست بگیریم 

دیدگاه خود را تغییر دهید:

لحظه ای در مورد چیزی که مردم ، درباره شما سوال می کنند و می گویید فکر کنید. آیا تمایل دارید به آن ها بگویید اوضاع تا چه حد بد است ؟ آیا همیشه شکایت کرده اید و یا افسرده هستید؟ اگر این مورد صدق می کند و شما واقعا تصمیم می گیرید کنترل را به دست بگیرید، ابتدا باید گفت و گوی داخلی و نحوه صحبت کردن درباره خودتان را تغییر دهید.

شاید ” سندرم وانمود کننده ” را شنیده باشید. اگر از این وضعیت رنج می برید، باید در مورد چیزهایی صحبت کنید که احساس می کنید شما را یک وانمود کننده می سازد … اما در عوض از یک دیدگاه مثبت. داستان خود را با توجه به موفقیت و آینده خود تعریف کنید این یک فرآیند و نیازمند تلاش مداوم است. اگر متوجه شدید که دوباره به نگرش های منفی رسیدید، سریعا خود را درست و سعی نکنید که چیزها را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنید.

کنترل زندگی

باور کنید هر چیزی ممکن است:

به دست گرفتن کنترل زندگی زمانی که فکر می کنید غیر ممکن است ، اساسا خود خرابکاری است. البته اگر رویا یا هدف بزرگی داشته باشید، باید در مورد مقدار زمانی که طول می کشد واقع گرا باشید با این حال، همیشه باید خود را قانع کنید که اهداف تان ممکن است، چون در اکثر موارد، درست هستند.

آیا زندگی بد می گذرد چون در شک به سر می برید؟ ممکن است به نظر برسد زمان زیادی طول می کشد، اما در واقعیت، فقط به یک استراتژی برای رسیدن به اهداف کوچک تر،گام به گام نیاز دارید.

نظم را در زندگی ایجاد کنید:

اگر فکر می کنید که باید کنترل زندگی را به دست بگیرید، احتمالا به این دلیل است که زندگی تان فاقد نظم است. اگر خارج از کنترل یا فشار بیش از حد احساس می کنید، برای افراد بسیار رایج است که خودشان را از وضعیت خارج کنند یا وانمود کنند که این اتفاق نمی افتد.

با این حال، کاری که واقعا نیاز دارید این است که روی اشیا کار کنید تا آن ها را به طور واقع بینانه مدیریت کنید. با ایجاد یک لیست از مشکلات خود شروع کنید و مشکلاتی را که در حال حاضر می توانید از آن ها مراقبت کنید ، شناسایی کنید سپس، ببینید آیا کسی هست که بتواند با چیزهایی که درک نمی کنید یا با چیزهایی که واقعا خارج از کنترل است ، به شما کمک کند یا نه.

هر روز تغییرات کوچکی ایجاد کنید:

زمانی که کنترل زندگی خود را به دست می گیرید، نمی توانید انتظار داشته باشید که همه چیز از یک روز به روز بعد تغییر کند. با اینکه ممکن است کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید، به خودتان این فرصت را بدهید به جای این که خودتان را با چیزهای خیلی زیادی هماهنگ کنید ، به تدریج پیشرفت کنید.

این به شما اجازه می دهد خود را با سبک زندگی جدید تطبیق دهید و طرز فکر درست را به دست آورید. زمانی که به یک تغییر کامل فکر نمی کنید، می توانید بر روی گام های کوچک و نتایج مثبت زندگی تمرکز کنید ، دیدن نتایج در طول زمان به شما کمک خواهد کرد که آن ها را دائمی کنید و هم چنین به شما اعتماد بیشتری می دهد.

کنترل زندگی

از افراد منفی در زندگی دوری کنید:

افرادی که در اطراف شما هستند گاهی اوقات ممکن است باعث از دست دادن هر کسی که هستید و چیزی که برای آن تلاش می کنید شوند. شاید پیام ها منفی باشند، و یا نمی توانند به شما کمک کنند یا صرفا رویاها و ارزش های متفاوتی دارند.

اگر درک کنید کنترل زندگی سخت تر است، به خاطر افرادی مانند این، باید کمی فاصله با این افراد ایجاد کنید با این حال، این بدان معنا نیست که باید رابطه را با آن ها قطع کنید.

گاهی اوقات می تواند غیر ممکن باشد چون آن ها خانواده یا دوستان طولانی مدت هستند در این حالت، باید مرزی مشخص کنید تا رفتار و نظرات آن ها بر شما تاثیری نداشته باشد .اگر در مورد این که آیا باید رابطه خود را با آن ها حفظ کنید یا نه ، شک دارید، سعی کنید به یاد داشته باشید که روابط منفی یک مسئولیت هستند و باعث مشکلات خواهند شد.

برای اینکه از وضعیت فعلی خود خارج شوید، افرادی هستند که از شما حمایت می کنند و شما را تشویق می کنند و شما را در یافتن راه حل کمک می کنند. با این حال، انتظار نداشته باشید که آن ها همه چیز را برای شما حل کنند.

قبول مسئولیت:

در نهایت، وقتی کنترل زندگی خود را به دست می گیرید، باید قبول کنید که مسئول وضعیتی هستید که در آن هستید. مهم نیست چطور واقعیت این است که شما به خاطر تصمیماتی که گرفته اید در چنین موقعیتی قرار دارید. در برخی موارد ممکن است به سادگی تصمیم بگیرید یا تصمیم نگیرید ، وقتی این را بپذیرید، قادر خواهید بود واقعا با مشکلات روبرو شوید.

آیا تا به حال خود را در وضعیتی دیده اید که کنترل زندگی را از دست داده اید ؟

مرتبط:

داستان جذاب زندگی جک ما موفق مرد چین

راه رهایی از یکنواختی و تکراری بودن زندگی

دلایل شاد نبودن در زندگی