کتاب در سبد خانوار خانواده های ایرانی جای بگیرد

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه ویژگی جامعه کتابخوان، قانونمندی و مطالبه گر بودن شهروندان است، گفت: همه خانواده‌های ایرانی باید تلاش کنند تا در سبد خانوار جایی برای کتاب در نظر بگیرند.

اسماعیل میرغضنفری در نشست کتابخوان مدیران شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بی تردید یکی از اقدامات خوب هر جامعه ای تلاش در جهت توسعه و گسترش کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه گسترش کتابخوانی نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: این اقدام باید از خانواده آغاز شود، زیرا کودک از رفتار والدین الگو می‌گیرد و قطعا با تحکم و اجبار نمی توان رفتاری را در یک فرد شکل داد؛ به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر استفاده از ابزار تحکم جوابگو نخواهد بود.

میرغضنفری با اشاره به اینکه همه خانواده‌های ایرانی باید تلاش کنند تا در سبد خانوار جایی برای کتاب در نظر بگیرند، تصریح کرد: حتی اگر شده یک سبد کوچک برای فرهنگ و علم و آگاهی بگذاریم، زیرا عایدات آن سراسر سودآور است و هر کتاب ارزش یک بار خواندن را دارد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه کمترین سود یک جامعه کتابخوان، قانونمندی و مطالبه گر بودن شهروندان است، گفت: در این جامعه یک مدیر نمی‌تواند از افکار عمومی فرار کند و لذا مجبور است پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه پروژه های اجرایی در حوزه کتاب را با پیگیری و تخصیص اعتبار از سوی مسئولان می‌توان به سرانجام رساند، عنوان کرد: در بحث کتابخوانی پیگیری مسئولان و یا اختصاص بودجه به تنهایی کافی نیست، بلکه لازمه این کار این است که حضور همگانی و تلاش جدی در این عرصه از سوی همه افراد جامعه داشته باشیم.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه کتابخوانی و معرفی کتاب فقط مختص به هفته کتاب نشود، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید مستمر بوده و همیشه در زندگی ما وجود داشته باشد.

میرغضنفری اضافه کرد: هنرمند باید در صدر باشد؛ هرچند ذات هنر مهجوریت است، ولی با تلاش همگانی باید هنر را در صدر زندگی خود وارد کرد و آثار مثبت آن را در روابط فردی و اجتماعی شاهد باشیم.

در پایان این مراسم که با حضور برخی از مدیران شهرستانی برگزار شد، از تعدادی از نویسندگان، شاعران و فعالان حوزه کتاب انزلی با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

معرفی کتاب داستان بی‌پایان

معرفی کتاب خاطره های خواندنی (من سوزن قورت دادم)

معرفی کتاب ماهی سیاه کوچولو