اصول صرفه جویی در هزینه خرید لباس

برای خرید لباس چه نکات و اصولی را مد نظر می گیرید؟ آیا شما هر زمان که دلتان هوای بازار را بکند بدون تعیین بودجه و لیست خرید وسایل ضروری به سمت ویترین مغازه ها می روید؟

برای شما هم بارها اتفاق افتاده است که بعد از پیاین یک خرید اساسی رضایت لازم را از نتیجه نداشته اید. نگویید نه که باورکردنی نیست و این برای همه حداقل یکبار رخ می دهد.با گذشته کاری نداریم اما می خواهیم از این به بعد هزینه های اضافی برای خرید لباس و خریدهای بی فایده را حذف کنیم.

خرید لباس

قصد رفتن به خرید اکسسوارها و لباس لازم را دارید پس برای صرفه جویی در هزینه ها این نکات را رعایت کنید.

۱- لیست خرید وسایل ضروری را تهیه کنید :

حتما با خود می گویید که این حرفها شعار است و بدون لیست هم می توان یک خرید خوب را انجام داد اما سایت فوربس در گزینه های پیشنهادی اش داشتن لیست خرید را در درجه اول است. داشتن یک لیست خرید شما را از خرید لوازم غیرضروری باز می دارد.

 ۲- برای خرید کردن بودجه تعیین کنید :

برای داشتن یک خرید خوب و به صرفه نباید بدون تعیین هزینه و بودجه پیش بروید. زمانی که ۱۰۰ هزار تومان برای خرید یک مانتو تعیین کرده اید پس ۱۰۱ هزار تومانش نکنید.

۳- زمان مناسب برای خرید کردن را انتخاب کنید :

با تغییر فصل همیشه فروشگاههای بزرگ و مراکز خرید اجناس و پوشاک فصل گذشته را تا چند روز حراج می کنند. از این فرصت حتما استفاده کنید چرا که اگر در این زمان های خاص سال درست و با کیفیت خرید کنید پس علاوه بر صرفه جویی در هزینه صاحب یک سری لباس های زیبا خریداری کرده اید.

اصول-خرید-لباس

۴- در این زمان ها خرید لباس ممنوع:

در حین خرید اگر به یکی از این شرایط رسیدید خرید را متوقف کنید چرا که علاوه بر نداشتن یک خرید خوب خودتان را نیز خسته کرده اید. اگر در زمان خرید گرسنه شدید ، تماس فوری داشتید و یا اینکه کاری را که فراموش کرده بودید به یاد آوردید خرید را متوقف کنید و به ادامه کاری که ضروری تر است بپردازید.

۵- گول حراجی ها را در خرید لباس و وسایل دیگر نخورید :

در یکی از گزینه های پیشنهاد شده گفتیم که فرصت حراج ها را غنیمت بشمارید اما ریز بین باشید و خرید لباس ها و وسایل غیر ضروری را انجام ندهید چون اگر نگاهی داخل کمد لباس و کشوهای دراورتان بیاندازید هستند لباس ها و وسایلی که از یک حراجی خریداری کرده اید اما مورد نیازتان نبوده و بی مصرف مانده است.

۶- در خرید لباس جسارت داشته باشید:

اگر وارد مغازه ای شدید و به دلیل جو موجود در فروشگاه نتوانستید با دقت لباس مورد نظرتان را برانداز کنید خرید خوبی نخواهید داشت.

در مزان خرید به خوبی لباس را زیرو رو کنید و با دقت به پشت و روی لباس نگاه کنید چرا که ممکن است بعد از خرید لباس متوجه نقص یا ایرادی در لباس ببینید.

۷- با صبر و حوصله خرید را پیش ببرید:

اگر عجولانه و یا با بی حوصلگی خرید کنید ۸۰ درصد احتمال نارضایتی از نتیجه خرید برای شما وجود خواهد داشت. اگر قصد یک خرید مناسب با صرف جویی در هزینه ها را دارید پس دقت کافی راز مهمی در این مسیر است.

مرتبط:

علامت عزت نفس پایین داخل کمد لباس شماست !

۸ نکته مهم در خرید لباس مجلسی دخترانه

شخصیت شناسی از روی رنگ مورد علاقه شما برای لباس