سونامی دیسک گردن در راه است

سونامی دیسک گردن در راه است

 

سونامی دیسک گردن

سونامی دیسک گردن یک فوق تخصص درد با اشاره به استفاده روزافزون و ناصحیح تجهیزات الکترونیکی از جمله تلفن همراه و تبلت به ویژه در بین کودکان و نوجوانان، نسبت به شیوع فتق دیسک گردن در آینده نزدیک هشدار داد.

یک فوق تخصص درد با اشاره به استفاده روزافزون و ناصحیح تجهیزات الکترونیکی از جمله تلفن همراه و تبلت به ویژه در بین کودکان و نوجوانان، نسبت به شیوع فتق دیسک گردن در آینده نزدیک هشدار داد.
با شیوع ویروس کرونا در دنیا و شرایط قرنطینه خانگی و همچنین استفاده از شبکه های آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، کاربرد تلفن همراه و تبلت در بین گروه کودک و نوجوان و همچنین جوانان به شدت افزایش یافته است.کودکانی که باید در خانه با تبلت یا گوشی با کلاس های درسی خود ارتباط برقرار کنند و گاهی اوقات اضافی خود را صرف بازی های موبایلی می کنند.
خانواده هایی که دغدغه درس بچه ها را دارند و بسیاری از آنها نیز اوقات فراغت خود در دنیای مجازی را سپری می کنند و البته بسیاری از جوانانی که امروزه گوشی همراه به همدم و مونسی برای گذران اوقات فراغت آنها تبدیل شده است.این درحالی است که گفته می شود درصد بالایی از این کاربران، با فرم صحیح و بهداشت استفاده از گوشی همراه و رعایت برخی نکات برای جلوگیری از آسیب های ستون فقرات و گردن آشنایی لازم را ندارند.
استفاده ناصحیح از موبایل
یک فوق تخصص درد با بیان اینکه، عارضه دیسک گردن یکی از شایع ترین مشکلاتی ناشی از استفاده غیرصحیح از موبایل و تبلت در بین خانواده هاست، به استفاده روزافزون و غیرصحیح از تجهیزات الکترونیکی از جمله گوشی همراه و تبلت به خصوص در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و نسبت به بروز بیماری فتق (بیرون زدگی) دیسک گردن در آینده نزدیک هشدار داد.
دکتر مجید حیدریان با بیان اینکه، در طول سال های اخیر گوشی های همراه نقش ویژه ای در گذران اوقات فراغت خانواده ها پیدا کرده است.

 

منبع: برترینها

مرتبط:

چطور برای خودمان وقت اختصاصی داشته باشیم؟

استفاده از ظرفیت مجازی برای پرورش توانمندی و خلاقیت کودکان

 چالش مومو و تهدیدی که برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی