۷ دستور پخت شلغم برای کودکان

بد‌ترین قسمت بیماری خوردن شغلم است که همه بچه‌ها از آن فراری هستند، در این گزارش ۷ دستور غذایی آموزش داده می شود که بچه‌ها را عاشق شلغم می کند.

به گزارش سایت طلا،یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های همه ما در دوران بچگی هنگامی که سرماخوردگی داشتیم، شغلم بود. بله درسته وحشتناک‌ترین قسمت بیماری خوردن شغلم است که همه بچه‌ها از ان فراری هستند. بیاید با دوره کردن این ۷ دستور غذایی بچه‌ها را عاشق شلغم کنیم!

شلغم، از دسته سبزیجات ریشه‌ای است و در گروه گل کلم، بروکلی و جوانه بروکسل قرار می‌گیرد. به شکل گرد و دارای رنگ ترکیبی از سفید و بنفش است. شلغم دارای گوشت ترد و سفید است. وقتی درحالت خام خورده می‌شود طعم کلمی شکل دارد.

جوانه شلغم، نیز سرشار از ویتامین k و C هستند؛ که در غذا‌ها به کار برده می‌شوند. اما در اینجا هدف این است که بچه‌ها و حتی برخی از بزرگ‌تر هایشان را عاشق شلغم کنیم!

بیایید تصور کنید که شلغم نیز مانند دیگر سبزیجات ریشه دار مانند سیب زمینی یا چغندر است و از آن استفاده کنید. به فروشگاه بروید و برای خرید شلغم توجه کنید که باید سفت و بدون خرابی باشد و برگ‌های آن نیز باید تازه و سبز روشن باشند.

اما دستور پخت شلغم به ۷ روش جذاب و خوشمزه:

۱_ شلغم را در کنار باقی دیگر سبزیجات مانند سیب زمینی، هویج، کدو و کرفس در روغن کره تفت دهید و آبپز کنید و با اضافه کردن ادویه آن را کنار مرغ و گوشت سرو کنید.

۲_ ترشی شلغم خلاقانه‌ترین کار استفاده از بافت ترد شلغم است آن را به قطعه‌های کوچک تقسیم کنید و به مدت یک هفته در آب نمک و یا سرکه سفید بخیسانید و از آن به عنوان یک ترشی لذت ببرید.

۳_شلغم را به رشته‌های نازک خرد کرده در روغن کره تفت بدهید و سپس با اضافه کردن تخم مرغ و ادویه‌های دلخواه از خوردن آن در وعده صبحانه لذت ببرید.

۴_ با آن مانند یکی از اعضای ثابت بشقاب سالادتان رفتار کنید. مانند گوجه‌های گیلاسی، خیار و تربچه‌ها آن‌ها را نازک خرد کنید و همراه سالاد و چاشنی‌های سالاد سرو کنید.

۵_به همراه سیب زمیین آن را به صورت لایه‌ای خرد کید و از آن یک گراتن خوشمزه درست کنید.

۶_ شلغم را به هر شکل و اندازه‌ای که می‌خواهید برش بزنید و به همراه نمک و یک چاشنی ترش مانند اندکی آب لیمو ترش تازه در کنار غذا و یا میان وعده از آن استفاده کنید.

۷_ شما می‌توانید از شلغم به جای سیب زمینی آبپز که آن را پوره می‌کنید و به همراه ادویه از آن به عنوان غذا و یا در کنار غذا لذت می‌برید استفاده کنید و شلغم را آبپز کنید و پس از پوره کردن و اضافه کردن ادویه‌های دلخواه آن را نوش جان کنید.

مرتبط:

نکاتی درباره نحوه مصرف شربت سرماخوردگی کودکان

راه های طبیعی درمان سرماخوردگی کودکان